Blev lite pill med bilen igår.
Fick ju sätta på allt som jag hade beställt eftersom de har nog varit en mus i motorrummet ett par ggr o tuggat. Men resultatet blev inte så bra till en början.
Hade inte handlat hem rotor o lock men ville byta dem andre sakerna ändå.
När jag var färdig så starta den bra i 5-6 sec sen dog den helt. Kolla runder o kom fram till att jag inte hade någon gnista. Rotor o lock funka fint innan så trodde jag hade bränt guldboxen med MSD spolen. Så satte i svartboxen samt org spolen o bilen starta.
Efter litte mer pill så prova jag starta igen med guldboxen o den gick igång så satte tillbaka den igen.
Men idag när vi skulle handla så dog den igen o jag fick rulla hem den.
Ingen gnista denna gången heller o det var fan inte konstigt med tanke på hur lock o rotor såg ut.
Mätte allt o kom fram till att jag hade nog bränt söder rotorn med MSD spolen. För där var ingen kontakt från mitten o ut till kanten. Rotorn har nog fan snurrat Mååååånga varv. Aldrig sett mittdelen så nersliten på en rotor för. Försökte slipa för o få kontakt på sakerna men det var lönlöst så fick låna en bil för o fixa ny rotor o lock.
Nu funkar den fint men MSD.n sitter inte på. måste komma på hur jag kan göra för att få tändkabeln till o passa i MSD spolen.