Cracksoup skrev:
Vettemannen skrev:
Cracksoup skrev:
Eftersom A3an åkte i diket häromveckan, är jag lite ute efter att ersätta den med något vassare denna gången. Än så länge är det bara spekulering, eftersom mycket kommer behöva göras innan bilköp blir aktuellt. Det verkar som att jag landat i att det blir en sedan denna gången, eftersom jag vill ha ett sportigare utseende, men praktikalitet som en coupe inte kan erbjuda. Det första som dök upp i tanken var ju då självklart Saab. Tittar just nu på en Saab 9-3 Aero '04 med 12 000 mil mätaren som jag fastnat hårt för. Den har kraft så det räcker, plats finns så det räcker och utseendet är helt 5-stjärnigt, enligt mig.
http://www.blocket.se/eslov/Saab_93_Aer … 21&w=2Den verkar ha riktigt bra bränsleförbrukning också sett till effekten (ganska viktigt, då den ska gå som mer eller mindre bruksbil). Kanske rent av ska kolla på en med gamla karossen? Om det är mer prisvärt så är jag villig titta närmare på en sån. Vad är nackdelarna med Aero av gamla och nya utseendet? Har förstått att just Aero ska vara rejälare än de vanliga 2.0T och därav bättre hållbarhet sett till slitdelar och även motorkomponeneter? Hur är väghållningen i den gamla gentemot den nya?
Sedan är jag inte helt insnöad på Saab heller, utan ge gärna förslag om det finns något som uppfyller följande krav;
Motorstark, ca 200hk
Praktisk (ej coupe)
Mellan 50-70 000kr
Bränsleförbrukning på högst 0,9 blandat
Inte för vasst så den också åker i diket!
![wink](img/smilies/wink.png)
/Benny
Nja, lånade ut den till farsans sambo så tro det eller ej, men det var inte jag som åkte dit
Haha! Hoppas du förstod skämtet!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!