Hade tänkt att åka med en jobbarkompis till tyskland i januari och införskaffa mig något nytt. Han har importerat ganska många bilar så själva importen blir nog inga större problem, men jag funderar lite på vad jag ska kolla för bilar.
Dom som jag har funderat på är
850 T5 A4 (känns som att det är för dålig effekt i dom) V40
Men nu såg jag en billig evo, dock inte i tyskland men finns det så billiga eller ser ni något "fel" i annonsen som inte jag har gjort?
Max priset är 50,000kr om jag inte får fast på jobbet nu efter nyår när min anställning ska förnyas eller sägas upp. Får jag fast så kan man ju låna några tusen till
Om du ska ta in en 850 T5, se då till att du inte får en italiensk eller tysk klenmotor i den. Även i Tyskland står en del såna. Det finns en bra tråd om motoralternativen på den.. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=26719
Att kolla service och evenetuella reparationer på historien på bilen är vettigt med, så man inte får nåt skevt härke. Seriösa bilhandlare tar fram ALL info åt dig.
Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"