Har alltså en Toyota corolla ke20 som skall få sig en omgång och bankas ihop med drivlinan från en 16v 740!
Planen är att få bilen sfro-bessiktigad och målet är att bli klar tills juni 2015 nångång. Kommer ha lite hinder på vägen då jag inte har något garage och tänker göra allt på grusuppfarten. Då jag oxå bara är 18 år och går i skolan så har jag lite tajt budget men vi få se hur de blir!
Lite backstory!
Köpte Toytan av AntonL här på garaget.org, på Gotland i början av sommaren 2014. Den gick att starta o köra men hade noll bromsar, hål i grenröret, rost i trösklar och golv samt lite elfel här och där, men som tur var fick jag med en till som jag kunde plocka delar av. Tog båda framskärmarna och lite lampor från reservdelsbilen å smacka på. Sen vare rostlagning som gällde! kapa ur golv o trösklar och svetsade dit nytt, blev faktiskt riktigt bra! Fyllde på bromsolja och luftade samt snodde grenröret från den andra.
Bokade en besstid och fick nedslag på ojämn bromsverkan bak, detta åtgärdades samma kväll och åkte tillbaka dagen efter. Blankt papper och så hade man en bil som var bessad i två år framöver. Skönt!
Sommarn gick och jag sänkte han lite samt rollade den grå! (blev sjukt dåligt :c) Men efter blöta sommarkvällar i rondellerna så kände jag att de ynka 55 hästarna, varav säkert 20 sprungit iväg, inte räckte så en volvo 740 16v inhandlades och ska nu få offra sin drivlina!
Här är jag och pappa o hämtar den första toyotan. Det blir dyrt me soppa om den enda bil man har med dragkrog är en 540 men men..
Precis när jag fått hem båda bilarna till gården.
Lite rostlagning.
Jag och pappa prövar bromsarna innan bess.
Och här har vi en bild som är "up to date". Eller ja, just nu står den under snön men det va den sista bilden jag tog innan jag ställde av den för vintern.