3581
Sök

Översvämningskaos

Trucker
166 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
Speciellt i Göteborg med omnejd, antar att det är många andra delar av Sverige som också är drabbade..

Så här såg det ut när jag var påväg hem från mönstringen förut.
Rollsbokrysset - Marstrandsvägen | Mellan Kungälv - Ytterby, vattnet forsade nästan över hela vägen och gick hela vägen bort till ett villaområde strax bredvid vägen, vissa hade vatten hela vägen upp till huset:

http://img246.imageshack.us/img246/2933/dsc00056ra6.jpg

Jag undrar verkligen hur det ser ut nu, med tanke på att detta var 12:04, det har hänt mkt här hemma sen dess iaf..

Hela vägen upp till vårat bostadsområde är som en stor fors, hittills har 5 bilar fått bärgas bort varav 2 med Brandkårens Volvo Valp..

http://www.gt.se/

945 Inlägg
11 december 2006
Gick precis hem i skiten. Hade vatten till höfterna och det är fan så i hela mölndal verkar de som. bilen står parkerat på säkert avstånd hoppas jag.'

9 108 Inlägg
11 december 2006
Sjukt... Häruppe är vattnet/sjöarna inte uppe på vägarna ännu men det är inte långt ifrån.

Kan det inte snöa istället hmm

med lem
1 147 Inlägg
11 december 2006
om det e kaos på riktigt o inte bara lite pölar så kan du ju skicka in din bild till aftonbladet o få pengar för det:P

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

945 Inlägg
11 december 2006
Orka gå ut igen!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
11 december 2006
hehe vägleden vid sisjön var vacker wink härlig kö jag fick stå i påvägen hem tongue

945 Inlägg
11 december 2006
Du slapp iaf vada! Stog en orsche brevid vägen. Värt att försöka köra igenom vattnet.Han hade satt på varningsblinkers o gått...

1 207 Inlägg
11 december 2006
Hmm, jag vill ha snö istället.. sad

Sleeper
3 084 Inlägg
11 december 2006
bor i luleå här e de fan inte heller nå snö =/ d var skitmycket för typ en månad sen men den rymde

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

2 644 Inlägg
11 december 2006
Fan de där ser ju inte kul ut alls sad Skulle va ganska kul o va där o se hur de är har aldrig vart me om nått sånt yikes

Johan Lindgren

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
11 december 2006
haha mm tänk om allt regn kommit i snö istället!! då tror ja inte ni velat ha snö längre:P

Två ord räcker, SAAB knäcker

3 627 Inlägg
11 december 2006
Får ta och fota när man kommer till skolan imon smile Va en jävla massa vatten imorse men det har ju regnat som fan sen dess!! Hoppas på att skolan ska svämma över tongue Den ligger ju precis brevid Kungsbackaån, så håll tummarna för mig wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Trucker
166 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
dallelito skrev:
om det e kaos på riktigt o inte bara lite pölar så kan du ju skicka in din bild till aftonbladet o få pengar för det:P

Snacka om "PÖLAR" du..
Fifan, är ju hur mkt vatten som helst nu, dom har spärrat av nästan hela Ytterby nu, bilarna får ju köra på gångbanorna för att komma hem, är typ upp till 70 cm vatten på sina ställen..
Alla bäckar å diken har fått ryck, för att inte tala om Göta Älv, vänta nåra timmar så ska jag ut å ta lite bilder på hur det ser ut nu.. Beware big_smile

1 414 Inlägg
11 december 2006
Vänta bara...

snart får dom öppna damm-luckorna i Trollhättan för att om det här fortsätter mycket länge till är Vänersborg, Lidköping och alla andra städer runt Vänern under vatten. Släpper dom på fullt i Trollhättan hamnar lilla edet och göteborg under vatten... sad

Körde nyss förbi vänerns kust på vägen hem och det är bara några cm kvar till husen som ligger vid stranden...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

945 Inlägg
11 december 2006
Gick prexis en promenad längst mölndalsvägen.Allt som ligger brevid ån är vattenfyllt.Bilar står till hälften vattendränkta och området påminner om en Stephen King film...

Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
412 Inlägg
11 december 2006
Bli inte förvånad om ni ser en abborre i toaletten tongue

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›

9 108 Inlägg
11 december 2006
Saab_girl skrev:
haha mm tänk om allt regn kommit i snö istället!! då tror ja inte ni velat ha snö längre:P

Jodu har längtat efter snön hur länge som helst nu.. Man slipper översvämningar och man kan sladda runt och ha kul.. Sedan har jag ju vinterbilen i garage så jag slipper ju skotta fram den, så jag störs inte av snö hehe..

Founder skrev:
Vänta bara...

snart får dom öppna damm-luckorna i Trollhättan för att om det här fortsätter mycket länge till är Vänersborg, Lidköping och alla andra städer runt Vänern under vatten. Släpper dom på fullt i Trollhättan hamnar lilla edet och göteborg under vatten... sad

Körde nyss förbi vänerns kust på vägen hem och det är bara några cm kvar till husen som ligger vid stranden...

Låter mindre trevligt. Sanslöst vilken 'vinter' det kommer bli... Mitt i Vänersborg är vattnet högt men det är en bit kvar till gatorna, kollade iofs i förrgår senast så det kanske är i riskzonen nu.. För några år sedan låg det sandsäckar i stan för att vattnet var över kanterna..

Trucker
166 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
Tagit lite nya bilder, blev inte så bra med tanke på att det var med mobilen, + att det är så mörkt..

Men men, här kommer iaf mina "vattenpölar" big_smile

http://img364.imageshack.us/img364/2329/dsc00069ck0.jpg

http://img380.imageshack.us/img380/4795/dsc00062sx5.jpg

2 644 Inlägg
11 december 2006
SnuttisPuppen skrev:
Bli inte förvånad om ni ser en abborre i toaletten tongue

hahaha big_smile

Johan Lindgren

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
11 december 2006
jövlar vad vatten d e överallt, funderar på å ta med kameran till skolan i mån å dela med mig av våran nästan vatten dränkta stad tongue

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Sök