2445
Sök

Porsche Cayenne S "Sveriges fetaste (den riktiga) cayenne 2015" Super update wekend

Ett enkelt projekt som så många gånger förr spårar ur helt, nu siktar vi högt o ser till att ha den fetaste Cayennen i sve. Mål för i år är garaget topp 100 o märkes toppen samt vinst i minst en utställning. Följ projektet för... Visa mer

Vestfold chiptuning Stockholm
378 695 Visningar
Projektet avslutat 6 maj 2016
2 405 Inlägg
12 november 2015
Trådstartare
Trafik försäkringen är ett taktist val. Vet att de låter dumt till en början men när man tänker på att jag kan köpa ert helt kjolpaket och lak för samma peng som tre mån försäkring så e de genast rätt bra ide. Har tillgång till rikt bänk och även gått utbildning som plåtslagare. Skador på bilen kan jag lösa. Tyvärr är lack den delen jag inte kan och där med kostar det en hel del. Talat med lite gamla sponsorer och även några företag som visat intresse senaste tiden och jag får if ihop en del sponsor om inte annat så de borde lösa sig

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

Ung&Dum
430 Inlägg
2 405 Inlägg
12 november 2015
Trådstartare
46000 om året på vår som billigast

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

1 271 Inlägg
13 november 2015
Ja du får vara nöjd med om det bara skulle bli plåtskador. Karossdelar är kostar inte gratis till din Cayenne. Inte motor och växellåda heller. För mig verkar det som du köpt en bil du inte har råd med, jättekonstig prioritering att riskera hela familjens ekonomi för ett kjolpaket till bilen!

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

2 405 Inlägg
13 november 2015
Trådstartare
Bilem är köpt i samtycke med min dam o detta är något vi gemensamt beslutat. I övrigt så är kaross delarna till denna milligare en de va till både saaben audin och bmw då jag får dessa delar via en leverantör jag känner i tyskland. Riktning kostar inget alls då jag gör sådant själv. Utan de sol kostar är lack.nu kan vi lämna försäkrings frågan och gå tillbaka till projekt tråden

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

ArtDirector
462 Inlägg
13 november 2015
Inte roligt när du precis lagt din nya lack och någon drar nyckeln längs med långsidan...
Men man lär så länge man lever, och ofta lär man sig av sina misstag... hoppas att så inte ska behöva bli fallet bara.

Men i övrigt, bilen kommer nog bli väldigt fin utan folie smile Lycka till!
Men jag gillade den mest med första folien hehe, smaken är som baken!
Senast redigerat av G-Bruno (13 november 2015)

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

3 374 Inlägg
13 november 2015
Psyco då förstår jag. smile ser framemot uppdateringar smile

43 Inlägg
7 december 2015
Hur fick du bort alla limrester från foliering? Nämligen gjort samma misstag som du..

2 405 Inlägg
9 december 2015
Trådstartare
Kemisk ren bensin. Funka super bra.

Ledsen för dåligt med updates. Varit så myclet annat i farten och en hel del ändringar i vardagen som uppkommit. Denna bil kommer därför att säljas då vi dels inte använder den längre och känner att de e onödigt med de pengaran för något som bara står. Givetvis skall bilen fixas klart innan så man inte säljer ett projekt.

Stötfångaren skall monteras i dagarna. Har gjorts om en aning och desutom lackats. Kommer lite bilder sen

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

1 271 Inlägg
9 december 2015
Ingen kritik, jag är bara nyfiken på hur sponsorer reagerar när man skjuter ut sig så? Dealen är väl att visa upp produkterna och prata om dem. Så skulle i alla fall jag resonera om jag sponsrade någon.

Tjofadderittan - lej
Kör VW Tiguan GTS 2017

2 405 Inlägg
10 december 2015
Trådstartare
Sponsorerna jag har på bilen har betalt för förra sommaren i den geå versionen. Har inte diskuterat nästa år med någon då ingen projekt plan är skriven på bilen. Har dock en sponsor som har avtal för nästa år men han är informerad om ev försäljning. Svaret var att du bygger om nästa bil med så de vill ha kvar avtalet.
Och jag kan väl inte säga att han har fel heller. Nästa bil blir dock puts projekt

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

120 Inlägg
10 december 2015
Härligt projekt, prem lagd såklart.

har precis suttit 2 kvällar i rad och läst igenom (skippat allt onödigt pladder om hur vida folk tycker olika etc).
Intressant helt klart, men hur i hela h*lv*t* har du ork att byta färg så ofta?
Jag ruttnade bara i läsandet när jag såg dig slita bort den första folieringen....
Men starkt jobbat.

Du nämnde nånstans att du hade bra kontakter i tyskland, gäller de även äldre porsche?
Ska nämligen själv snart dra igång med mitt projekt (944T -88) och kommer nog behöva en hel del prylar då föregående ägare har gjort mer skada än nytta då han försökt fixa inredning med mera.

Tänkte sen också när jag väl kommit så pass långt även foliera bilen så då lär jag återkomma till dig för tips tricks och kanskeäven beställning av material smile

Grattis till Bil, familj och ett sjuhelvetes ballt projekt

Edit : Läste precis ditt senaste inlägg från imorse som jag missat helt.
Vad blir nästa projekt?
Senast redigerat av Saikko (10 december 2015)

2 405 Inlägg
11 december 2015
Trådstartare
Tack för det smile hjälper till så mycket jag kan så bara skrika till.
Nästa projekt vet jag ej, vi e väl lite splitrade där hemma till o sälja denna. Alla gillar den o dottern framför allt. Blir ev en a6/s6 eller liknande. Var även inne lite på en 540 mm

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
12 december 2015
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-eaadbd02ea5df85d593379b4f5683b69.jpg
Spenderade en del av natten med att bygga ihop stötfångaren då dotter fick för sig att trottsa oss och vägra sova. Vaknade 23 med jötte smile och allt i värden var så jäkla kul.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-7254ada24f555d845d16d51989fddd90.jpg
Känns konstigt att va glad över att se den svart igen. Men sjukt nöjd med det. Stötfångaren har stått på balkongen i regn så de e lite små fläckar. Lacken kan dock garanteras vara spot on smile

Om ett par timmar skall jag ner o montera herket. Får se hur de blir

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
12 december 2015
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-d6a8ff717aa3786009517e05a6529271.jpg
Blev en ny stötfångare på bilen. Under lack så ändrade vi lite på den. Stötfångaren är tre delad med en övre del och en undre del samt "difuser" undre delen var strukturerad plast men lackad. Denna slipades ner, grundades o slipades igen innan lack. Detta gör nu så att hela stötfångaren är slät o blank svart. Klar förbättring smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-0b0ec91125b71759f1d63367cf7f6b94.jpg
Nu är faktist bilen svart smile
Senast redigerat av psyco (12 december 2015)

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

3 374 Inlägg
12 december 2015
Snyggt big_smile!!

1 271 Inlägg
14 december 2015
psyco skrev:
Nästa projekt vet jag ej, vi e väl lite splitrade där hemma till o sälja denna. Alla gillar den o dottern framför allt. Blir ev en a6/s6 eller liknande. Var även inne lite på en 540 mm

Aha... ok. Om du inte hade råd att försäkra din Cayenne ska du nog kolla lite på vad en S6 eller 540 kostar. Jag tror inte det blir nämnvärt billigare för dig. Verkligen inte min sak men jag kan känna mig lätt upprörd att du resonerar som en 15-åring men har ansvar för en familj.

Tjofadderittan - lej
Kör VW Tiguan GTS 2017

3 374 Inlägg
14 december 2015
Soulman skrev:
psyco skrev:

Aha... ok. Om du inte hade råd att försäkra din Cayenne ska du nog kolla lite på vad en S6 eller 540 kostar. Jag tror inte det blir nämnvärt billigare för dig. Verkligen inte min sak men jag kan känna mig lätt upprörd att du resonerar som en 15-åring men har ansvar för en familj.

Det kommer garanterat bli billigare. SUVAR är dyra typ alltid i försäkring...

2 405 Inlägg
14 december 2015
Trådstartare
Soulman. När jag prata 540 eller s6 så titta jag inte på en ny utan en äldre modell. Nej försäkringen är inte ens en tiondel av summan på porschen

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
15 december 2015
Trådstartare
Kan tillägga de för o slippa höra allt gnäll. Att vi väljer o hoppa hel försäkring är inte för att vi inte har råd stt betala den. Det är inget problem, men då försäkringen täcker halva bilens värde på ett år så betalar vi heldre skadorna om de sker en försäkring då de blir billigare hur man än vrider o vänder på det

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

Sök