ska jag köpe en civic type r eller inte? kort fakta, en ägare 4500 mil ac, stereo s&v däck, 127.000:- Så många svar som möjligt nu! skriv från hjärtat!
/ Daniel
Daniel Birgersson, S2000
Tidigare Bilar
Audi A3 1,8 T (S - line) , 9-3 Aero
Underbar bil i den prisklassen enligt mig, riktigt bra väghållning för pengarna och väldigt lätkörd. Bullernivån är hög i bilen men vem bryr sig Dom har sparat in på det mesta för att hålla vikten nere.
I och för sig lär du nog bli besviken om du byter från en S2000. Provkör och jämför själv är alltid det bästa tipset.
Får nog ta och tilläga att det går inte riktigt att mäta en s2000 med en type-r. Jag tror personligen att du blir besviken när du köper en civic type-r ocg definitivt den äldre versionen om du har eller äger en s2000 nu. Jag har ägt en s2000 och kört ett antal type-r bilar och jag föredrar s2000 stort före type-r:en, men det är helt upp till var och en. Men ta och provkör en innan du bestämmer dig!
Ser man till körglädjen så är nog en s2000 roligare med bakhjulsdrift och så.Men civicen är ju iaf lite mer praktisk om man någon gång tänker köra fler än två i bilen. Sen är väl inte baksätet nåt vidare men funkar ju iaf. Jag väljer civicen för att jag är partisk.