3471
Sök

740 GLT -88 konstant tjutande i hög tonart

Melchert
182 Inlägg
11 mars 2015
Trådstartare
Lyssnade lite noggrannare och kom fram till att det låter mest under bilen så jag åkte in till okq8 och hissade upp bilen i gör det själv hallen. Det låter som att det är från som besiktningsgubbarna trodde, bränslepumpen mitt under bilen. Är inte helt hundra då det där ljudet studsar och det var en stor balk mitt under den så jag kunde inte komma så nära och lyssna.

"You can pick the game, but you can't change the rules."

Melchert
182 Inlägg
13 mars 2015
Trådstartare
Jag har kört bilen nu på lite lång körning och när jag har stannat har jag noterat att det inte tjuter, men när den har stått still i, tja.. ska vi säga 30 sec nånstans så börjar det igen.
Om det nu är soppapumpen under bilen så vad tror ni det kan bero på?
Jag funderade eftersom att den har stått ute i cirkus 2 år så kan det ha nått att göra med kabelanslutningarna som kanske har ärgat eller någe?

2 250 Inlägg
13 mars 2015
Varför inte byta pump, och se om problemet försvinner?

Hoppas du möjligen på att någon ska donera en åt dig, och att någon annan som har vägen förbi skruvar i den åt dig?
Jo, det är faktiskt en bra idé.  Sponsra då med några pilsner. Annars byter du själv.

Ids du inte, så bita i äpplet å betala 1000 kr/timme i arbete + delar.

Personligen tror jag på filimasardioden,  som sägs låta i bland.wink.,
Senast redigerat av Meaganeowner (13 mars 2015)

Melchert
182 Inlägg
14 mars 2015
Trådstartare
Jag hoppas inte på nånting, vad får dig att tro det? Jag ser inte någonstans i mina inlägg där jag frågar efter mek hjälp.
Det ända jag vill är att försöka ta reda på om det finns någon som vet vad det är som låter och vad som orsakar det.. Men tack för den sista raden du skrev, sånt jag är ute efter.

167 Inlägg
15 mars 2015
Införskaffa feta högtalare och höj volymen allteftersom så slipper du oroa dig över missljud och annat vin.

Förändras vinandet med varvtal på motorn? Lite poatismjöl ala Bosse bildoktorn kan avhjälpa om du har tur om det tex är fläktremmen 😉
Senast redigerat av Ingooo (15 mars 2015)

Sök