3457
Sök

740 GLT -88 konstant tjutande i hög tonart

Melchert
182 Inlägg
9 mars 2015
Trådstartare
Har en 740 som jag har renoverat inför sommaren men har lite problem med ett slags missljud.
Det är ett slags tjut i en hög ton, det jag kan förknippa som det är en sådär ton som (tydligen) ingen över 50 ska kunna höra, som man hade på mobilen när man gick i skolan för att jävlas.

Var på besiktningen idag och gick i genom så jag frågade om dem hade någon aning, de pratade lite med varandra och det ända dem kunde komma på är bränslepumpen.

Bilen har stått ute under presenning i 1,5 år.

Någon som kan ha någon idé?

"You can pick the game, but you can't change the rules."

Skåning
739 Inlägg
9 mars 2015
Kommer detta ljud när bilen står stilla eller när man kommer upp i fart?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Melchert
182 Inlägg
9 mars 2015
Trådstartare
Både och, tomgång tjuter det och när man kör.
Har även för mig att det låter när man vrider på tändningen.. Ska ut och kolla det på en gång!

Edit: Nej, inte när man bara vrider på tändningen. Men alltid när bilen är igång.
Senast redigerat av tiquz (9 mars 2015)

Skåning
739 Inlägg
9 mars 2015
Då får du nog själv börja med att ta reda på var felet ligger med hörseln exempelvis,
annars är det svårt att gissa sig till vad det är smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

2 845 Inlägg
9 mars 2015
Vaccumslang som är sprucken? Spraya över startgas på vaccumslangarna, ändrar sig tomgången så har du läckage på nån.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
9 mars 2015
Generator vin kanske? Lyssna om det kommer från högtalare

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

2 845 Inlägg
9 mars 2015
DiwraZ skrev:

Generator vin? nu var det volvo det handlade om, ingen fransk bil! Förlåt, men kunde inte hålla mig big_smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
9 mars 2015
uhlin skrev:
DiwraZ skrev:

Generator vin? nu var det volvo det handlade om, ingen fransk bil! Förlåt, men kunde inte hålla mig big_smile

Nog för att jag oxå högaktar Volvo. Men bilar över lag har ju tyska japanska eller franska elsystem så det hör inte hit om det är en Volvo eller inte. Hur tänkte du nu?

41 Inlägg
9 mars 2015
DiwraZ skrev:
Nog för att jag oxå högaktar Volvo. Men bilar över lag har ju tyska japanska eller franska elsystem så det hör inte hit om det är en Volvo eller inte. Hur tänkte du nu?

Var nog ordet vin som han syftade på, alltså att generator vin skulle vara ett slags vin, såsom rött/vitt etc.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
9 mars 2015
Arron skrev:
DiwraZ skrev:

Var nog ordet vin som han syftade på, alltså att generator vin skulle vara ett slags vin, såsom rött/vitt etc.

Skratttetande långsökt på gränsen till pinsamt faktiskt. Det tillverkas för övrig vin på de flesta kontinenter i världen...

519 Inlägg
10 mars 2015
har du 16ventilare så är det vanligt att balansaxelremmen tjuter.

672 Inlägg
10 mars 2015
DiwraZ skrev:
Arron skrev:
DiwraZ skrev:

Skratttetande långsökt på gränsen till pinsamt faktiskt. Det tillverkas för övrig vin på de flesta kontinenter i världen...

bra tips!  häng av generator remmen och lyssna, och detta med generator vin var ganska roligt...
så ta inte åt dig så väldigt wink

"Väx inte upp! det är en fälla"

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
10 mars 2015
Power-krille skrev:
DiwraZ skrev:
Arron skrev:

bra tips!  häng av generator remmen och lyssna, och detta med generator vin var ganska roligt...

Det var inte roligt...

1 230 Inlägg
10 mars 2015
DiwraZ skrev:
Power-krille skrev:
DiwraZ skrev:

Det var inte roligt...

tror inte jag skrattade nån gång faktiskt.. men aja smile generatorvin är ju rätt vanligt men det brukar ju öka med varven? stick ner huvudet vid en högtalare och lyssna iallafall!

2 845 Inlägg
10 mars 2015
DiwraZ skrev:
Arron skrev:
DiwraZ skrev:

Genaratorvin eller generator vin. Jag fattade dock vad du menade, särskrivningar kan bli ganska lustiga ibland.

Förlåt om du tog illa upp, det var inte min mening. Humor är olika, en del tycker si och en del så. Tur är väl det.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
10 mars 2015
uhlin skrev:
DiwraZ skrev:
Arron skrev:

Genaratorvin eller generator vin. Jag fattade dock vad du menade, särskrivningar kan bli ganska lustiga ibland.

Förlåt om du tog illa upp, det var inte min mening. Humor är olika, en del tycker si och en del så. Tur är väl det.

Ja det är tur...

Melchert
182 Inlägg
10 mars 2015
Trådstartare
Generator vin var ganska roligt ^^ Jag har ingen stereo i bilen så högtalarna är (förmodligen) inte inkopplad.
Det låter mer utanför bilen än vad det gör i den.
Får kolla om det är Vaccumslangen eller balansaxelremmen då

6 122 Inlägg
10 mars 2015
Hej!
Vad kom du fram till? Hörs det när bilen står stilla med motorn igång? Eller bara när du kör?

41 Inlägg
10 mars 2015
jaka54 skrev:
Hej!
Vad kom du fram till? Hörs det när bilen står stilla med motorn igång? Eller bara när du kör?

Står i inlägg #3

"Både och, tomgång tjuter det och när man kör."

2 250 Inlägg
11 mars 2015
På Passaten finns en spänningsregleringskrets på baksidan av instrumenten. Den får för sig att låta i bland.

Det är inte någon varningarna då. Som felaktigt eller rätt piper. Är du säker på att det är i motor rummet det piper?

Sök