3030
Sök

Jorda Steget (skjuter stereon)

238 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
Tjena har ett mds f2002... (inget jag e stollt över men men tongue)

det är något fel på jorden i det eller något för när man skruvar upp ordentligt
så skickar den jorden genom lågnivån och sterion pajar. Detta är jag rätt säker på.
Har testat med många jord kablar och jord punkter innan jag ville ärkenna för mig själv
att det va steget som va paj tongue

Men det jag undrar nu är om man typ kan jorda lågnivå anslutningen ? om det skulle
hjälpa, för jag antar att det kostar typ igalla fall 700 kr att laga steget och det känns inte
så låckande, eller skulle det kanske hjälpa att jorda chasitt på steget ? någon som e elektriskt kunnig och kan svara eller möjligen gissa hur det skulle fungera eller har något
annat roligt tipps som gör att jag slipper lämna in steget ?

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
12 december 2006
Tuben skrev:
Tjena har ett mds f2002... (inget jag e stollt över men men tongue)

det är något fel på jorden i det eller något för när man skruvar upp ordentligt
så skickar den jorden genom lågnivån och sterion pajar. Detta är jag rätt säker på.
Har testat med många jord kablar och jord punkter innan jag ville ärkenna för mig själv
att det va steget som va paj tongue

Men det jag undrar nu är om man typ kan jorda lågnivå anslutningen ? om det skulle
hjälpa, för jag antar att det kostar typ igalla fall 700 kr att laga steget och det känns inte
så låckande, eller skulle det kanske hjälpa att jorda chasitt på steget ? någon som e elektriskt kunnig och kan svara eller möjligen gissa hur det skulle fungera eller har något
annat roligt tipps som gör att jag slipper lämna in steget ?

Hejsan!!
Mycket bra exempel på att du jordat ditt slutsteg för dåligt då Jordar steget sej igenom Lågnivån Och Jordflätan brinner upp i den spelaren du använder för Tillfället  + att slutsteget kan ha tagit skada av detta oxo!!

Laga steget skulle inte rekomendera dej att försöka jorda chassie och liknanad edå det kanske kan förvärra skadan.. eller köp ett nytt och glöm inte att jorda det Ordentligt så att du inte råkar ut för samma sak...

Mvh Christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

238 Inlägg
15 december 2006
Trådstartare
Jo jag har köpt ett nytt men jag vill liksom inte slänga det gamla trasiga käns lite surt att bara ha det liggande, är det någon som vet vad i steget som skulle kunna ha pajat ? eller kan det vara 1000 saker ? funderar lite småt på att kolla vad det kostar att laga om man inte kan göra något konstigt hemma meck typ jorda chasit eller något sånt konstigt tongue eller kommer den ändån skicka jord genom lågnivån ? någon som har lite gisningar ?

Sök