20 mars 2015
Trådstartare
Tjena! Har sökt runt lite här på forumen men hittar ingen som är relevant med mitt problem!
Det är så att jag har haft dekas 630cc spridare på nu ett tag och fick då inte den effekt jag var ute då jag fortfarande kör med 3" LMM och chippade boxar. Jag fick tag på ett par R-spridare 465cc som bilen är chippad efter! Och då är det setupanpassat chip jag har! Den är chippad efter 465cc och 19T.
Har dock en annan turbo som är en 19T i grunden men är maxportad (22T)
Nu när jag monterade dessa spridare så går den bra så långe man är riktigt försiktig på gasen! Skulle jag dra på lite så tappar den allt ladd, blir totalt orkeslös och den slutar varva vid 3,500...
Det kan inte vara slangen mellan LMM och turbo då jag har alurör men 2st stumpar siliconslangar för att festa röret mellan dessa.
Den beter sig precis som om den inte får nå bensin när man gasar på! Soppatrycket ligger på 3,8bar precis som jag hade förut, och då gick den riktigt bra! Har kollat pumpen om nu filtret var igen men icke!
Det konstiga är att den fick ladd med de andra spridarna men den gick ju såklart inte bra, fick köra på 0,6-1bar i soppatryck för att undvika att den skulle sura ner sig.
Nu har jag slut på ideér och vände mig hit...
Hoppas verkligen någon kan hjälpa.
Mvh/ Matte
Lite spec på motorn mm:
22T turbo
Mappad
smidd motorn
Smidda H-profil autoverdi stakar
smidda coatade diamond kolvar/stakar.
chippad bränsle/tändning
BTR-Malpassi (3,8bar soppatryck)
Deka 630 cc spridare (nu R-spridare 465cc)
Sportkatasylator 3"
3"DP
2,5 efter katten
Topplock ACC-racing
ALU - Intercooler 3"
M90
VX3-kam
Sach sportkoppling med organisk lamell och utrampningslager
Ombyggd 3" LMM till filter
Walbro GSS341 (255L/h) in tank.
Öppet K&N sportfilter
mappad med 98 okt.
Allt som man kan göra med motorn både bottendel och topp är gjort.
Portad, planad, riktar, balanserad, stressborrad, polerade och balanserade ventiler med dubbla fjädrar m.m m.m m.m listan är lång!