Evildan skrev:
Jag döljer alltid registreringsnummer av flera anledningar, dels skydda mig emot oönskade besök runt bilen då jag inte parkerar i ett låst garage nattetid, dels för att inte assistera vid internetbedrägerier då en kriminell "lånar" bilden för att lägga ut en annons i mitt namn och en mailadress användades mitt namn för att sedan lura folk på pengar via dessa nu klassiska transportförskottsbedrägerierna.
Telefonnummer använder jag ett särskilt kontantkort för annonsering även det av samma anledning som ovan då jag inte vill ha folk pilandes på bilen när jag inte är med.
Vissa menar att "stäng bara av ljudet på natten", jovisst men om det händer en släkting/vän något nattetid så vill åtminstone jag kunna bli nådd.
Folk är inte kloka helt enkelt, det spelar ingen roll om det är bil för 2000kr eller 200000kr, finns idioter oavsett prisklass som inte själva sover nattetid eller bara åker på eget bevåg och tittar.
En gång ringde en kille runt 02:30 och ville köpa bil om jag körde den till Värtahamnen till kl 06:00.
En annan gång ringde det på dörren, då hade intressenten tagit reda på var jag bodde och kikat på bilen för att vilja provköra.
Vid ett annat tillfälle när jag skulle ta bilen för att möta upp en intressent kröp det två män under bilen och röck i framhjulet när jag närmade mig, dom var intresserade och hade då åkt på eget bevåg.
En person som hade åkt på eget bevåg ville ha bensinpengar då jag precis sålt bilen när han oanmäld anlände till mitt hem, personen blev mycket otrevlig och började sparka på ytterdörrens utsida efter jag stängt den. Jag klev ut igen och löste problemet.
Jag tar inte emot intressenter hemma heller längre då man aldrig vet vem som kommer, bensinmackar eller stormarknader är bra mötesplatser, upplyst och folk i rörelse.