3529
Sök

Sänkning av S60

22 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
#1
Tänkte sänka min S60 -2001

Undrar hur mycket vågar man sänka den med tanke på att jag ska köpa till ett par 18" fälgar. Vill inte att hjulen ska ta i inne i hjulhusen, iaf inte för mycket.

Sen undrar jag om man bör sänka lika mycket fram som bak eller har någon en rekommendation om en smart lösning som blir snygg och praktisk. Vill inte heller tok sänka bilen så pass att man inte kan ta sig upp för minsta trotoarkant eller fartgupp.

Det är insidan som räknas.

73 Inlägg
12 december 2006
#2
Jag har H&R 35mm på min sedan 2002.
Fungerar klockrent på min.
Både när jag hade 18" däck samt även nu när jag har mina 20" are.


22 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
#3
bytte du dämpare också eller bara fjädrar ?

när jag prata med bilia tyckte de att jag skulle byta dämpare också men känns ju som att kasta borta pengar om det absolut inte är nödvändigt.

Det är insidan som räknas.

787 Inlägg
12 december 2006
#4
lemmouh skrev:
bytte du dämpare också eller bara fjädrar ?

när jag prata med bilia tyckte de att jag skulle byta dämpare också men känns ju som att kasta borta pengar om det absolut inte är nödvändigt.

Blir ju skaplig sklillnad med andra "sport dämpare"
Koli koni dämpare och H&R fjädrar som gäller smile
Eller bilstein dämpare...

22 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
#5
dämpare är inte billigt och jag ska ju inte köra rally med bilen direkt. funderar på att köpa fjädrarna sänka och köpa till dämpare vid ett senare tillfälle. men det är inte så att det blir nå konstiga slitningar så detta inte går ihop ?

Det är insidan som räknas.

73 Inlägg
13 december 2006
#6
Jepp jag har bilstein dämpare runt om.
Vilken skillnad mot orginal.


73 Inlägg
13 december 2006
#7
lemmouh skrev:
dämpare är inte billigt och jag ska ju inte köra rally med bilen direkt. funderar på att köpa fjädrarna sänka och köpa till dämpare vid ett senare tillfälle. men det är inte så att det blir nå konstiga slitningar så detta inte går ihop ?

Inga problem att bara byta fjädrarna först.
Gjorde så själv, det viktiga är att göra en komplett 4 hjuls inställning efter att man har bytt fjädrarna. Likadant gäller om du byter dämparna i framtiden.


22 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
#8
det kan man väl göra på vilken verkstad som helst ?

är väl inte alltför dyrt heller om jag inte läst fel

Det är insidan som räknas.

73 Inlägg
13 december 2006
#9
Jag gjorde min 4 hjuls inställning eller hunter som den heter på Volvo verkstaden.
Det är inte så dyrt med tanke på vilken nytta det gör.
Med fel inställning kan dina däck ta slut relativt fort.



Sök