Vart kan man hitta bra trimkammar till Volvo 855GLT ?? Så att det blir mer ork på låga varv!?!
KG har ju chip till din bil å skriver så hära:
"850SE med 10 ventiler är mycket tacksam att chiptrimma. Den får mycket bra vridmoment och genom detta avsevärt förbättrad dragvillighet - speciellt på högre växlar där det annars brukar vara en svacka."
Detta avser ju dock SEn med 10V men de har chip till GLTn också, antar det är samma eller likande skillnad till denna motor
850GLT 20V (ca 1992-93 två separata chip = 4000:-)
Vart kan man hitta bra trimkammar till Volvo 855GLT ?? Så att det blir mer ork på låga varv!?!
"850SE med 10 ventiler är mycket tacksam att chiptrimma. Den får mycket bra vridmoment och genom detta avsevärt förbättrad dragvillighet - speciellt på högre växlar där det annars brukar vara en svacka."
Detta avser ju dock SEn med 10V men de har chip till GLTn också, antar det är samma eller likande skillnad till denna motor
Det är ju kanske mkt pengar för lite effekt och endast ett chip ger väll knappast något. Dock är det ändå ett alternativ. Kan även tillägga att jag har aldrig själv/eller någon jag känner, kört/chippat en sugmotor.
If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Har själv hört att det ska bli samma ork på låga (efter chip) som den har på höga varv .. men jag vet inte ??
Du kan ju maila KG å höra vad de säger.. Har säkert en hel del säljande argument Ska själv kasta iväg ett mail å höra om chip till B234F (16-ventilaren)
If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.