3067
Sök

Köpråd! Saab 9-3/Volvo S60-V70/Vectra/Octavia

92 Inlägg
29 april 2015
Trådstartare
Har kollat efter en bilj*#el ganska länge, har läst på om det mesta, men blir mest bara snurrig big_smile

Budget 20-25.000. Känns som man måste upp i 40-50.000 kronorsklassen för att vara "säker" på att man får en bättre bil och näää, har jag ingen lust med. Bra rostskydd känns ganska vettigt och därför har jag gallrat bort asiater, och de flesta fransoser. Renault verkar fått till rostskyddet, men inte fan vill jag ha ett sånt ök.

*BMW är jäkligt schysst, 3-serien, men tveksamt rostskydd. Förbättrades runt -03 har jag läst, men väldigt få BMW -03 och nyare i denna prisklass.

*Mercedes och Audi, för dyra (oavsett vad ni har för åsikt om detta, så är dom det). Sen är det nog som med Macintosh, man betalar för statusen. Sen är det väl 1,8T-motorn i Audi, V6 vill jag inte ha, urvalet begränsat.

*VW ptjaa, skulle vara Golf IV då kanske, en utan den där skitmotorn. Golf V har jag hört en del skräp om. Känns lite liten bara. Kombin är så jävla ful!!

Ford? Mustang då wink

*Skoda, ja en Octavia var jag länge inne på. Bra rostskydd, enkla och stabila, och förmodligen billiga att äga. Ett problem med dessa är att framrutan kan spricka, frågan är om det bara är på Octavia? Enligt en bilmekare så är det vanligt på nyare bilar, är det så?

*Volvo och Vectra, bra bilar med maxat rostskydd. Tydligen ska Vectran ha dyra reservdelar, stämmer det? Saab 9-3 SS är jävligt snygg, inte lika bra rostskydd men ändå bra, och jävligt snygg! smile Sen är den snygg också! tongue

Summering: Jag kan köpa en 9-3/Vectra/Octavia -04 -05 till samma pris som en S60/V70 -01-02 (som inte gått femtioelvatusen mil). Vad skulle DU valt, och varför? Kommentarer om ovanstående bilar mottages också gärna!

Sök