Sitter 3 stag mellan spaken och lådan, ett är till ettan/tvåan ett till trean/fyran och det sista till femman/backen. Det syns ganska fort om något sitter löst eller har kroknat. Är spaken stum på 2an så kan staget vara krokigt men om det lossat så borde spaken vara sladdrig. Kan även vara något utav dom andra stagen som lossat och kilat fast staget till 2an. Kryp under och kolla. Stagen sitter på vänster sida av lådan
Sitter 3 stag mellan spaken och lådan, ett är till ettan/tvåan ett till trean/fyran och det sista till femman/backen. Det syns ganska fort om något sitter löst eller har kroknat. Är spaken stum på 2an så kan staget vara krokigt men om det lossat så borde spaken vara sladdrig. Kan även vara något utav dom andra stagen som lossat och kilat fast staget till 2an. Kryp under och kolla. Stagen sitter på vänster sida av lådan
Du råkar inte ha någon bild på hur stagen ser ut ?
En expert är en person som har gjort alla misstag.
Fick inbrott i en 190 w201 jag hade en gång och då hade de lyckats få växeln att fastna stumt i just tvåan. Tog då och kravlade in under bilen och ryckte till i staget för 1:an/2:an, hörde ett ljudligt klonk och sedan gick alla växlar i fint. Kan hända att det inte är lika simpelt för dig men det skadar inte att försöka.
Fick inbrott i en 190 w201 jag hade en gång och då hade de lyckats få växeln att fastna stumt i just tvåan. Tog då och kravlade in under bilen och ryckte till i staget för 1:an/2:an, hörde ett ljudligt klonk och sedan gick alla växlar i fint. Kan hända att det inte är lika simpelt för dig men det skadar inte att försöka.
Tack för tipset! ska ta och testa det
En expert är en person som har gjort alla misstag.