2737
Sök

Någon som har en låshylsa till Volvo 855 '96?

3 Inlägg
29 april 2015
Trådstartare
Hej!

Jag behöver akut en låshylsa för att få bort låsmuttrarna på min Volvo 855 då det är punktering på ena däcket. Finns det någon i Stockholm som antingen kan sälja en låshylsa eller låna en till mig?

Bild på låsmuttern: http://i.imgur.com/EgM6jwt.jpg
Senast redigerat av Gronko (29 april 2015)

7 441 Inlägg
30 april 2015
Nog bara att offra en tunnväggig 12-kanthylsa och slå på den.
Vet inte storleken på din bil.
Men för mig har det gått bra med 19-mm hylsa på en Nissan.
smile

4 822 Inlägg
1 maj 2015
att köpa eller låna någon annans hylsa ska vara omöjligt då det ska vara olika hylsor till varje sats dåck verkar det inte vara så med biltemas låssatser utan dom har samma hylsa till alla deras satser av samma modell.
annars är det som sagt bara att banka på en hylsa.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
1 maj 2015
Christian S skrev:
att köpa eller låna någon annans hylsa ska vara omöjligt då det ska vara olika hylsor till varje sats dåck verkar det inte vara så med biltemas låssatser utan dom har samma hylsa till alla deras satser av samma modell.

Det är ljug... Volvo Original låsbultsats har samma mönster på alla av samma typ. Går utmärkt att låna en kompis hylsa.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

7 441 Inlägg
1 maj 2015
DiwraZ skrev:
Det är ljug... Volvo Original låsbultsats har samma mönster på alla av samma typ. Går utmärkt att låna en kompis hylsa.

Är du bergbomb på detta. Har hört annat av en allbilsverkstad som även skiftar hjul.

1 878 Inlägg
1 maj 2015
DiwraZ skrev:
Christian S skrev:

Jag har haft X antal Volvo orginal satser och ingen utav dem har passat varanda, i dagsläget sitter det en på morsans XC70, på min V70N.
Satserna är köpta samtidigt och passar ej varandra. så ditt är påhitt.

Till trådskaparen...
Offra en hylsa som du får slå fast över, troligen räcker en 16-17hylsa.
Senast redigerat av Frozen1985 (1 maj 2015)

4 822 Inlägg
1 maj 2015
DiwraZ skrev:
Christian S skrev:

jasså? hur kommer det sig då att både jag och pappa har haft dubbla uppsättningar låsbultar och det inte har varit samma hylsa till bultarna?????? och det gäller både X70 och P2 bilar, det gäller den "nya" typen av låsbultar som har den lösa ringen runt om som ska förhindra att man bara kan banka på en hylsa för att få lossa dom.
Senast redigerat av Christian S (1 maj 2015)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
1 maj 2015
Alla låsbult/muttersatser jag varit i kontakt med har varit "samma" hylsa till. Givetvis inte samma till muttrarna till 940 som till bult på 850. Men 2 satser med samma typ av låsbult/hylsa har varit identisk. Uppenbarligen har jag ändå fel, så jag backar och tar tillbaka för allas trevnad...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Sök