3477
Sök

ta bort

31 Inlägg
1 maj 2015
Trådstartare
ta bort
Senast redigerat av wettrob (16 maj 2020)

1 230 Inlägg
1 maj 2015
Antagligen signaljorden på stereon.. Testa att jorda stereon med en lös kabel bara smile

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
2 maj 2015
ljudet kommer från generatorn. Hur har du dragit kablarna?

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
2 maj 2015
Har samma problem på min systers 200sx, jag drog iaf alla kablar på samma sida men när jag frågade om det hos lokala bilstereobutiken sa han att det inte brukar vara nån fara att göra så.

Ska prova att jorda stereon och se om det blir bättre innan jag river ur alla kablar.

- Time Attack -

31 Inlägg
2 maj 2015
Trådstartare
Efter lite googlande så har jag kommit fram till att jag ska prova dra remotekabeln på förarsidan och se om det blir bättre.
Sant eller falskt?

1 230 Inlägg
2 maj 2015
wettrob skrev:
Efter lite googlande så har jag kommit fram till att jag ska prova dra remotekabeln på förarsidan och se om det blir bättre.
Sant eller falskt?

det ska inte spela nån roll eftersom dom flesta använder den lilla tunna kabeln i lågnivåkabeln till remote! då ligger den ju så nära lågnivån den kan och det funkar..

31 Inlägg
2 maj 2015
Trådstartare
Zzoink skrev:
wettrob skrev:
Sant eller falskt?

det ska inte spela nån roll eftersom dom flesta använder den lilla tunna kabeln i lågnivåkabeln till remote! då ligger den ju så nära lågnivån den kan och det funkar..

Hmm okej.
Aja då vet jag faktiskt inte alls vad det kan vara då.

Får pröva det där du skrev tidigare, men hur exakt ska jag göra?

Edit:

Felet fixat, var signaljorden som hade gått sönder.
Pröva skifta stereo och då funkade det hur bra som helst, så jag gjorde såhär som dem flesta verkar ha gjort när dem har lagat sina.
https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151573/151573-1e8f71af9fdda599bf2739b127a65050.jpg
Senast redigerat av wettrob (3 maj 2015)

Sök