Lehto skrev:
turbodeath skrev:
är skitsamma vilket boxnummer man använder på dessa guldboxar då det är programet i chipet som styr...orginal kammen borde vara en t-kam o den är ju inte mycket o hänga i granen
Jo såklart, men nu var jag ju inte säker på om det var en guldbox då min var silvrig
Mm har hört att T-kam är riktigt trött, har en VX3 på väg med posten iaf så det gör den kanske lite piggare.
Kan det vara värt att jaga en 531 topp också? Eller duger 530ian? Kommer inte ge mig på portning då det inte är nått som jag kan, så ger 531 nått extra vs 530 oportat.
DiwraZ skrev:
Turbon behöver du inte byta. Bara WGklockan som skiljer mellan ltt och ftt. Vilken kam du kör med spelar ingen roll
Ne vet att jag inte behöver byta turbon egentligen, men tror denna som är i just nu inte är riktigt frisk. Eller är LTT så himla trötta? Känner typ inte att turbon ger något alls just nu...
En polare sa också att den inte verkade helt frisk, så då kan jag ju lika gärna försöka leta på någon nice fulltryckare istället.
Är det inget fel på turbon - såsom glapp i impellern - så är det inte nödvändigt att byta den, såvida du inte ska ha nåt herrejössesuttag av effekt.
Chippa och byt till ställbar wastegate.
Finns för övrigt en klistrad guide i forumet om just dessa saker. SÖK.
Edit: Äh va fan:
http://jawz940turbo.weebly.com/volvo-tr … uiden.html
Senast redigerat av Mack (3 maj 2015)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.