3109
Sök

Spelar bara från höger sida Volvo v70 -00 (Nyare modellen)

Kan inte bli värre än skit....
411 Inlägg
13 maj 2015
Trådstartare
Hejsan du glade smile ,

Jag köpte nyligen en v70 och märkte snart att endast höger sida spelar musik,
vid ett ytterst kort tillfälle spelade det ur vänster också men när jag stängde av och startade bilen igen så var det borta. Så jag undrar om någon kanske haft samma problem eller om någon har en idé om vad som kan vara fel, Jag har inte undersökt kabelbrott eller liknande än men jag frågar här ifall någon kanske har något tips? smile

Det Går!!!

4 467 Inlägg
13 maj 2015
Läs av felcoder...

Datanörd
89 Inlägg
13 maj 2015
jag hade samma fel på min förra bil. Det är glapp i kablaget till dörren. Om du spelar musik och juckar på kabeln som går från karossen in i dörren när dörren är öppen kommer du förstå vad jag menar.

En ren bil är viktigare än ett rent samvete

411 Inlägg
14 maj 2015
Trådstartare
zzr94092 skrev:
Läs av felcoder...

Det har inte kommit upp något när jag gjort det hmm

Det Går!!!

411 Inlägg
14 maj 2015
Trådstartare
gurrish_ skrev:
jag hade samma fel på min förra bil. Det är glapp i kablaget till dörren. Om du spelar musik och juckar på kabeln som går från karossen in i dörren när dörren är öppen kommer du förstå vad jag menar.

Tack det blir det första jag kollar wink

Det Går!!!

411 Inlägg
14 maj 2015
Trådstartare
Update,
det spelar som vanligt precis när man startar i någon sekund sen går det över till ett tyst brus, höjer man så låter det som det är en sprängd högtalare man spelar ifrån.
Det låter alltså som vanligt när stereon startas men inte efter någon sekund.

Det Går!!!

411 Inlägg
14 maj 2015
Trådstartare
Jag tog ur batteriet och laddade det och efter det så funkar den nu igen, för tillfället. Skumt men sant. Jag uppdaterar ifall det uppstår igen.

Det Går!!!

Sök