1,8f Duger gott å väl åt din korta sträcka. Jag har 6 mil tur och retur om dagen och drar 0,69 på bensin när man ligger i 100 på farthållaren. Det ända som har gått sönder på min bil är hjullagret högerfram men då har den rullat nästan 19,000 mil också.
På etanol får du full tank för ca 400kr men istället drar den mellan 0,90 - 1,30 beroende på landsväg / stadskörning.
Skatten ligger på 1146kr efter höjningen som var vid nyår.
Servicen är varje 1000mil ena gången är det bara oljebyte å oljefilter, nästa 1000mil går dem igenom hela bilen å uppdaterar programvaran etc och byter kupéfilter. Kör du mindre än 1000 mil per år går dem igenom hela bilen vid varje service, förutsatt att du inte ska serva själv då.
Så se till att den har full servicebok så är det inga större fel på den. Kör du längre än 2000 mil per år bör du nog satsa på något annat då service kostnaderna gör att det finns billigare alternativ.
Men annars håller dem ihop bra, ska du ha passagerare i baksätet så bör du kolla på något större för jag är 1,83 å jag kommer inte äns in i baksätet när förarstolen är inställd för min längd, lastutrymmet är lite av ett skämt det med, behöver du sånt så kolla på v70 eller något annat.
Om du kollar på en, så kan du gå in på bilinställningar vid stereo skärmen å kolla hur många nycklar som är programmerade till bilen å se till att du får så många det står.
Senast redigerat av namcon (14 maj 2015)