Tjenare
Då Börjar jag så smått lägga upp lite saker som jag gjort med R en sen jag köpte den 29 juni 2014.
Först lite story bakom denna skönhet
1996 Köptes bilen av en firma och användes som pendlarbil och bytes senare in På Volvo i Norrköping
1998 Gick Ett Medelålderspar in på Volvo i Norrköping och fick syn på denna härliga T-Röd,
Den var Fullmatad med Nästan all utrustning ( utom Automat och inbyggd barnstol)
så dom slog till direkt helt enkelt, då hade bilen bara gått 2000 mil. Dom blev då 1:a riktiga brukaren på bilen
dem ägde bilen ända tills 2013 då lukrozz_ här på garaget köpte den av paret.
fick storyn av honom hur han fick tag på denna som jag citerar nu:
"Det va så här att jag skulle hänga med en kompis som bor i Norrköping. Han hade sin bil i ett parkeringshus, så jag hakade på in där. Då i ena hörnet fick jag syn på BRN099. Den va rejält dammig och allmänt skitig. Då tänkte jag att denna måste jag ha. Så jag skickade reg nr till transportstyrelsen och fick tag dåvarande ägarens namn och nr. Så jag ringde helt enkelt upp och frågade om hon ville sälja bilen
När jag sa att jag ville köpa bilen så ville hon först fundera lite sa hon och att hon skulle återkomma om det blev aktuellt vid en ev. försäljning.
Tog bara ca 4 timmar så ringde hon och sa att jag fick köpa den.
Jag åkte då ner till Norrköping igen för att kolla lite närmare på den, visst fanns det en del att göra så som rost mitt på förardörren strax under list ( va nästan hål ) sen fanns även rost i skärmkanterna fram samt lite på bakluckan ( men det är ju ingen ny bil ) sen va den rejält matt i lacken.
Sen läckte den olja mellan motor o låda. Hade även blivit påkörd höger bak så kofångaren hängde lite. Även framspoilern va lackskadad. I övrigt så va den super fin invändigt och under och med en suverän service historik med alla papper osv. Så jag slog till på bilen direkt.
Jag körde hem den till mitt garage och började pilla lite på den och va grymt nöjd över bil. Redan första veckan lämnade jag in bilen på lackskydd och den blev som ny sen stod den bara i mitt garage. Fick för mig helt plötsligt att jag skulle sälja den och fråga mig inte varför men idag ångrar jag mig bittert att jag sålde den.
Han som köpte bilen av mig ägde en bilfirma ( Jojjas bil AB i Jönköpings Län ) så han skickade upp sin svärfar till mig som köpte den och körde den ner till Jönköping. Sen senare fick jag se att den låg på blocket IGEN och då på en annan bilfirma ( Götaström Bil AB ) och det va av dom du köpte den. Ser nu att det är 11 st ägare på bilen och jag va 3:e så bilen har ju vart runt lite på senare tid"
slut citat
Sedan Damen sålde den december 2013 tills jag Köpte henne 29 juni 2014 hade bilen rullat knappt 500 mil.
Men som sagt finns alltid att göra något på en snart 20 år gammal bil och det tänkte jag dela med mig av.
Kommer inte gå på en månad så hoppas ni följer med på denna resan och skriver mycket , kommenterar och ger tips. alltid uppskattat
Då Kör vi