2667
Sök

dämpning i bagaget

2 Inlägg
16 december 2006
Trådstartare
hej någe bra som man kan dämpa med i hatthyllan m.m så det det skorrar i bilen finns det någon bra sprey med klet man kan ta ?

6 851 Inlägg
16 december 2006
Det bästa som jag tycker är helt klart asfaltsmatta 4mm. Ett eller 2 lager med deta funkar bra.

1 785 Inlägg
16 december 2006
Finns en mängd olika fabrikat av spray typ.

Asfaltsmatta är också en lösning men är ju svårare hantera på oformliga ytor.

Frågan är ju lite vad det är som skramlar när du spelar? Är det bara hatthyllan ligger basarna lösa? Kanske andra ytor som vibbrerar än just hatthyllan när du spelar.

Vilken bil har du?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

6 851 Inlägg
16 december 2006
dbjanoz skrev:
Asfaltsmatta är också en lösning men är ju svårare hantera på oformliga ytor.

Inte då..värmepistol och handske.

1 785 Inlägg
17 december 2006
lättare att spraya en rund form och skrymslen t ex. jämfört med att använda mattan. Sprayerna är i vissa fall också rostskyddande vilket kan vara en stor fördel mot asfaltsmattan om man ska lägga den t ex mot golv eller i dörrar.

Men är man envis så kan man hålla på med stenåldersmetoder

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
17 december 2006
Jag köpte dämpmatta på micro som jag har lagt i hela baget på min hornet, funkar kanon och det är lätt att forma efter olika konturer bara man rengör först

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

1 058 Inlägg
17 december 2006
dbjanoz skrev:
lättare att spraya en rund form och skrymslen t ex. jämfört med att använda mattan. Sprayerna är i vissa fall också rostskyddande vilket kan vara en stor fördel mot asfaltsmattan om man ska lägga den t ex mot golv eller i dörrar.

Men är man envis så kan man hålla på med stenåldersmetoder

sen är priset ganska avgörande också.. asfaltsmatta eller bitumenmatta är ganska billiga jämfört med sådant man sprayar på.

PoLoud =D

Beredare
561 Inlägg
17 december 2006
Jag hittade dämpspray på netonnet för en rimlig peng tyckte jag.. Vet inte om det e bra grejor.... Jag använde själv asfaltmatta nu senast. Bara på med brännaren o mjuka upp mattan o forma efter... Smidigt o bra blir det!

Mvh Jonas

Sök