Av erfarenhet så kan jag tyvärr säga så här:
Är det inte en stor firma som är rädda om sitt varumärke, Tex M-bilar, Bilia, osvosv.., så myglar 9 av 10 firmor med avtal osv med tex MRF! Hjälpte min svåger och köpa en S60 för några år sen av en handlare i Örebro-området (minns faktiskt inte vad firman hette). Det var en liten firma, bakom nå OK-mack. Bilen går visserligen bra och han äger den än idag, han har idag kört ca 6000 problemfria mil med den! Det jag vill säga, är att den killen sa att alla såna där avtal är bara papper, inget händer när det kommer till kritan, tyvärr!
Och då bilen är såpass ny, så går det tyvärr inte och förlita sig fullt på en Carfax-rapport heller.. En bekant sålde en BMW som hade gått 10600 mil, en -10 (behövdes då alltså inte besikta förrän ngt år, min ej hur många år det är, han sålde den våren -14). Personen som köpte den skulle utomlands med den.. okänt hur långt den hade gått när han la ut den, MEN det intressanta är att när den besiktades november -14, så hade den gått 9500mil!
Detta syns inte i en Carfax-rapport! Carfax-rapport kan ej få fram så länge bilen inte varit tex besiktad.
Det du i bästa fall kan göra, är att gå på känsla, är företaget ett litet företag, så finns det inga garantier och innan du skrivit på så måste du gå på din magkänsla till 100% !!! Jag vågar ärligt talat INTE köpa en nyare bil, man ser vissa bilar som är 10 år gamla som gått 10000 mil, och det är inga Mircror, utan alltifrån V70 till A6, 3-serie osv.. Påstår absolut inte att alla ljuger, men det är ju tyvärr dom ärliga som få ta smällen
Krockad? Hur många ägare? Ring till senaste ägaren/ägarna, kolla allt !!
Lycka till!