Efter att jag sålde min V40 kom suget för att börja med något nytt, det blev en S60 - 04, nu ska jag lära mig så mycket jag kan om S60 och förändra den för att passa min smak och mitt tycke!
Kommer följa projektet ivrigt!! Nämligen köpt hem likadan 2.5T för några veckor sen och även börjat pilla lite, lycka till och hoppas att turbogudarna är på din sida:D
Tackar och vad roligt!! Jag önskar dig det samma P.s ett PM kommer inom kort
PSL17 skrev:
Kommer följa projektet ivrigt!! Nämligen köpt hem likadan 2.5T för några veckor sen och även börjat pilla lite, lycka till och hoppas att turbogudarna är på din sida:D
Det som saknas är dimljus, nya beställda från vparts, R-grill eftersom grillen från orginalfronten inte passar... fel fästen?
Sen undrar jag om någon på rak arm vet vilka plast detaljer som behövs framför framdäcken för det glipar och den där "inpassnings" skruven som drar en plastflärp i ett spår räcker inte ända fram :-/
Men så här ser det ut nu iaf
Oginal front på väg bort
Borta, här ser man nya kondensorn och ac kylaren också
Jag skulle nog testa att plastidippa dekorplasten svarta och även grillen sen förutom emblemet! Det brukar bli kanon snyggt! Fördelen med plastidip att det går att ta bort någorlunda enkelt igen om man gjort tillräckligt tjockt!
Jo, plastidip är enkelt å göra, jag har gjort det på min grill men lämnat emblemet original då, blir kanon! OM jag minns rätt så testade jag då biltemas som är lite billigare, körde den även på min frontläpp och det blev faktiskt helt ok, är nöjd över resultatet!
Ska tighta till bakvagnen lite. Beställde fjäderbensstag bak från j-spec.se läste en hel del bra hos vivaperformance om fjäderbensstag bak till s60. Får se hur det känns när det är monterat.
Vill tacka alla nya och gamla prenumeranter på tråden för idéer och förslag och välkomnar nya läsare. Semestern är över men det betyder inte att projektet stannar av. Stay tuned :-)