Har som en fotnot försökt påbörja ett ärende hos min lokala bmw handlare.
Ni kanske minns den här bilden.
Skickade E-post till handlaren (BMW) här i stan och frågade varför man monterat dit dom såkallade "dörrnäsorna" utan att sätta packning mellan metall och lack? Skickade även med bilder på hela processen.
Detta skickades 14:e Augusti. Fick inget svar. Påminde dom några dagar senare. Inget svar.
Den 8:e September satt jag och samlade in offerter på att koppla in motorvärmare/kupévärmare.
Tänkte att jag påminner dom igen om mitt mail samtidigt som jag ber dom om en offert parallellt med 4 andra firmor.
Efter rekordtid hade jag svar. Med en offert på arbetet. Inte en tillstymmelse till svar angående mitt mail.
Jag svarade igen: "Det är en jättefin offert, men kan ni snälla också svara på mitt mail angående rosten".
Inget svar. Avvaktade en timme.
Då mailade jag dom igen i samma konversation: "Jag kommer in på lunchen och så kan vi prata om det här över disken istället."
På rekordtid igen kom ett meddelande: "Det finns inga packningar på dörrnäsorna, vi har kollat i reservdelskatalogen samt kollat på en annan E90 och det sitter ingen där."
Jag svarade: "Ja det är väl BMW premium engineering, där det är lite hipp-som-happ vad som hamnar på bilar eller inte. Men det spelar ju mindre roll egentligen. När ska jag komma in och diskutera hur vi ska gå vidare med att åtgärda problemet då detta utan tvekan borde falla under 12 års rostskyddsgaranti?"
Till denna dag har jag inte fått någon mera kontakt.
Är det bara i Norrland vi har sån här superb service? Eller är man för jobbig? Är det normalt förfarande att jag ska vara glad och hålla käften trots rost på min bil på 6400 mil och 7-8 år på nacken?
Jag antar att jag får åka in och prata med dom över disk om det hela.