Lämnade in min 850 på rutbyte efter inbrott på Ryds vid Bäckebol i Göteborg för några år sedan. Kändes väl sådär att en av rutorna jag fick var begagnad och kom från en 96a. Mitt försäkringsbolag har i villkoren att delarna skall vara "likvärdiga", det vill säga inte av sämre kvalitet. Däremot så tog man betalt av försäkringsbolaget för en ny ruta och stoppade mellanskillnaden i egen ficka, sannolikt. Hade bråkat om inte vore för att jag fick rutbytet helt gratis då larmet löst ut (vilket eliminerar självrisken). Men jag skulle nog inte lämna in den på just den anläggningen igen. En helt annan sak om man sagt att man skulle montera in en begagnad ruta i bilen, det hade jag accepterat. Att göra en fuling och tro att jag inget märker däremot... Oärligt som bara den.
För er som bor i Göteborg skulle jag rekommendera Thoréns bilglas vid Stigs Center. Bytte en vindruta där -08 och fick fri lånebil (visserligen en gammal rishög, men ändå). Bilen kom tillbaka fint urstädad, med bra ruta som fortfarande är som ny.
Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.