16 augusti 2015
Trådstartare
Hej. Har länge tänkt starta en projekttråd här, men har inte blivit av innan. Nu startar jag iaf en och hoppas att det intresserar någon. Inte minst så startar jag den för att kunna fråga om råd, få tips, osv osv...
Hur dom helst, bilen är som sagt en Volvo 940 av årsmodellen 1997. Motorn är en b230ft. Bilen har vid köpet rullat 25'000 mil. Jag köpte den i oktober 2014, några månader innan körkortet togs, så det är min första bil.
För att dra upp lite kort historia om den så var 940in i sina första tre år tjäntebil på ett företag i Sverige. Där gick den majoriteten av miltalet som den idag gått. Samtidigt var det mycket långkörningar och väl servade mil. Sedan var de senare två ägarna från samma familj, båda äldre herrar. Sista åren gick den inte speciellt många mil. Här kommer jag in i bilens historia då jag köpte den efter att den besiktigades med blanka papper på hösten 2014.
Har hänt en del med bilen nu ca ett år senare, men jag kommer att börja projekt tråden från början och med tiden komma ikapp hur bilen ser ut idag.
Bilder på den kommer i nästa inlägg.
Senast redigerat av limemil (29 augusti 2015)
Don't take life too seriously. It's not like you're going to get out alive.
projekt:
Volvo 940turbo