Nu börjar vi snart komma ikapp verkligheten så 2023 började med att huvudenheten till stereon behövde uppgraderas då den andra som följde med från USA saknade Bluetooth mm.
Vilka är då fortfarande bäst på bilstereo för oss vanlig människor, jo BRL såklart!
Jag skickade ett mejl till säljet på BRL och beskrev bilen samt mitt behov och vips så blev jag sponsrad med en supersnygg och praktisk enhet från svenska GAS Audio Power, tusen tack till alla inblandade!
Det blev den här modellen valdes framförallt för storleken och effekten, då jag inte har några externa slutsteg och tjafs.
... man hör ändå ingenting genom vrålet från en skenande 427 bigblock!
Eter ett par dagar så kunde jag hämta ut min GAS hos närmaste återförsäljare som var DITEC Umeå i mitt fall.
Jag valde som tidigare att montera enheten dold i handskfacket då ändå styrs av mobilen numer.
Coolt med justerbar färg på displayen så jag försökte matcha den gröna som Camaron har original, blev helt ok tycker jag!
Under våren 2023 fortsatte vi med att försöka hitta felet till varför bilen går som en påse skit så jag rengjorde tändstiften och det gjorde en hel del faktiskt.
Dock vill den fortfarande bopga på låga varv och vid kick-down... fortsättning följer.