God fortsättning alla Tack Veight, men tycker inte att det blir nåt skönhetsjobb, har varken kunskap, tålamod eller ambition att få till ett utställningsprojekt Är lite mesig har ingen värme på i garaget så det blev till att krypa in i gamla pannrummet och tillverka plåtarna som ska sitta mellan golvet och dörrarna.
Personligen kan jag inte ha en bil i utställningsskick. Jag skulle aldrig våga använda den på det sättet jag vill. Jag vill kunna åka ut och dricka några öl utan att få hjärtsnörp när någon ställer ifrån sig en burk på huven. Och jag älskar grusvägarna här ute på vischan en solig sommardag och då skulle det bli damm och stenskott som följd. Det är skönt med ett lagom bra skick. Bruksskick
Härligt att höra att det inte bara jag som vill kunna använda sina bilar utan att vara rädd att det ska slitas. Oldsen använder jag så länge det inte är snö eller saltat, nercabbat blev det bara på julskyltningen då vi åkte runt spelade musik och kastade godispåsar till ungar
Hade en mkt fin Limited 58 cab ett tag,tråkigaste bilen av dom över 200 usa bilar ja haft,alltid undra om nån gjorde nåt me den o alltid va nära..inget ja saknar,jo bilen va tråkig,steglös idiot låda,mm
Härligt att kunna använda våra fordon mycket. Nu blir det ingen mer körning förrän nyår då vi drar iväg med husvagnen och Oldsen till en kompis. Äntligen stabilare, första hörnet klart, bara resten kvar nu
God fortsättning alla, det blir inte så mycket gjort, det tar en jäkla tid att justera högersidan men det var jag medveten om, har i alla fall fått dit c-stolpen och tillverkat en del av hjulhuset bara att bita ihop och fortsätta i galenskapen
Man får vara tacksam för det lilla som blir gjort, det är mer funderande än skapande, tyvärr behövde bruksbilen lite omvårdnad före besiktning så det försvann ett antal timmar igen
Är inte förvånad men när jag försöker tänka till blir några tankevurpor, likadant den här gången Får trösta mig med att det blev färre lösa plåtar och mindre svets
Hade givetvis missat att borra hålen i dörrsidans gångjärn så det fick bli lite annat att sätta tänderna i, vill inte låsa hjulhuset utan att ha dörren på plats Räknar med att skruva en plåt för att komma åt luftdämparnas anslutning uppifrån. Glömde att sätta fast luftbehållarna först men det går nog att fixa ändå
Jodå lite framåt Tur att jag tänker efter före ibland och inte rusade iväg och svetsade hjulhuset, då hade det blivit så här Hela sidan ska justeras inåt så det blir så här Lite mer justering så blir det nog bra, springan i bakkant börjar likna nåt i alla fall
Nja, tänkte göra som du föreslog och låsa dörröppningarna, men kunde fasen i mig inte komma på nåt sätt att fixera både öppning och sidor utan att låsa alltihop så det inte gick att komma åt att svetsa det som fattas, så det fick bli den svåra vägen. Den enda trösten är att servicemanualen från 1935 rekommenderar att börja all justering med bakdörrarna, så jag börjar i alla fall i nästan rätt ände
Skräp med gamla gubbar, en sträckning i ryggen stoppade vidare justering av karossen, men det funkade att låta maskinen jobba lite igen Efter bara ett misslyckad försök fick jag till en liten plåt Nu ska den bara dit också