Var tvungen att lämna justeringen av karossen innan man blir tokigare än man redan är Tyvärr är det jag håller på med nu inte mindre nervpåfrestande, som alltid når jag nästan ända fram . Skulle haft en del av Mr T kunskap att läsa av plåten, håller på att lära mig läsa men har en bra bit kvar innan läsningen funkar. Bakre biten är i alla fall nästan rätt
Jodå , det är är mycket träning som behövs Ett antal timmar med träklossen, plastbiten, sandsäcken och en hammare tillverkad av skrot från jobbet + lite hjulande så passar bitarna ihop, lite små justering och svets så är första delen klar
Tack för den snälla kommentaren från ett proffs, MrT, inget trolleri men önskar man kunde trolla när man står med en plåt och inte vet hur man ska gå vidare (sträcka , krympa eller hjula) men det är bara att fortsätta försöka lära sig läsa Har äntligen fått tag på en profilmall som verkar vettig, får testa lite men är den bra vore det inte fel att ha en omgång till och få fram en profil somm är 80 cm lång
En del av skärmen är i alla fall klar, tyvärr är jag och min svetshjälm inte överens så tigen fick vila så det fick bli migen för den kan jag använda utan hjälm Lite små justeringar så blir det som jag vill ha det(fick bara kapa och svetsa om en gång)
Tack JW Det behövs lite mer ytfinhet, men nu lämnar jag skärmen tills nästa gång det slår stopp med karossen. Fått dit lite mer plåtar Fick justera lite med kap och svets och en plåt till tillverkad I bara farten kom en till på plats Blir spännande att se vad som händer när stöttorna tas bort För säkerhets skull är allt bara punktat fast än så länge
Har haft bekymmer hur det skulle lösas med att fram och bakdörr inte linjerade med varandra. Vet inte om min metod kommer att funka, men har inte kommit på nåt annat sätt? Allt trä i framdörren borta nu Hålla ihop bägge dörrarna med en punktad plåt Förhoppningsvis går det att få till både B stolpen och gångjärnssidan i framdörren nu, finjustering på linjerna går att justera när allt trä även är ute ur bakdörren, om inte nån har nåt bättre förslag hur fasen jag ska bära mig åt ?
Tack JW då fortsätter jag på det sättet Efter ett antal lunchraster och tidiga mornar är alla delar till gångjärnen tillverkade. De rostfria gångjärnen och sprintarna är gjorda av skrotade delar från jobbet som har gjorts om en del Många delar blir det, nu ska de "bara" komma på plats också
Första dörrens gångjärnfäste klart. Tycker inte om dubbelplåt men i vissa lägen är får man använda det. Sänker in den gamla plåten i den nya med svetsprimer mellan Nu linjerar framdörr och bakdörr lite bättre, bara 3 dörrar kvar för samma operation Behövs en del justering
Du lägger mycket jobb på något som andra troligen aldrig skulle sett något värde i, det är hedervärt! Den kommer bli frän den rackaren. Det är väldigt kul att följa dina framsteg och se hur du tar dig an, och löser, problemen