Evildan skrev:
3milius skrev:
Hybridsmurfen skrev:
En mycket trevlig kompis på vägen. Brukar vara bra värme med!
Jodå det går att få det relativt varmt i kupen vad det verkar,
inte så haj på A/C dock men misstänker att den ändå spelar in på något vis?
Bilen har klimatanläggning och kondensorn vart också skrot vid avåkningen,
har inte bytt den och tänkte väl inte göra det ännu, verkar gå ändå med värmen,
men har ett svagt minne av att ha hört något med att värme också funkar bättre med fungerande A/C,
någon som vet tro?
Annars så ja, för att vara en billig version så går det an!
(Y)
Trevligt och bekvämt val av vintersläde.
Har själv åkt E430 S210 två vintrar, går smörfint och ruskigt stabilt om så önskas.
Körde även taxi i en W210 300D för länge sedan.
Du ska få bra värme även utan kondensor, det är inga problem alls. Något mer flås på kupéfläkten så ska du inte behöva frysa eller gissa vars du är på väg i kylan om systemet fungerar i övrigt.
Fungerande klimatanläggning hjälper som du misstänkt dock till lite, men mestadels med att avfukta inkommande luft.
Där ser man, det kan jag tänka mig. Om inte för att kyla så åtminstone förbättra luften,
i detta fallet torrare luft, bör hjälpa isborttagning på rutorna iallafall. Får se om jag orkar pilla med kondensorn också, den ska ändå fixas nån gång, men har inte orkat göra allt för mycket.
V8 har bra drag och låter fint, därav önskade jag en sådan egentligen, eller dieselsexa turbo.
Hade jag hittat en för vettiga pengar så hade jag köpt en och behållt ett tag,
men nu blir det åtminstone en vinter med komforten och jag får tänka bort att halva motorn saknas..
Tycker Mercedes fungerar bra överlag och vinterkörning är inga problem,
man har bra kontroll, iallafall när jag stängde av antispinn på min W202 jag åkte en bit in på förra året,
när det var som värst snökaos i början på 2014. Antispinn gör dem oberäknerliga tycker jag,
när de bromsar och håller på. Bättre att hålla kursen själv enligt mig.