Thunderbird88 skrev:
supraturbo skrev:
jag har gått plus på dom flesta bilarna jag köpt och ägt
min lhd supra jag har nu är inget som sjunker i värde utan en fin lhd är en investering, till och med Forbes usa specar den bilen som en investering som håller pengarna och kommer öka i värde, sedan finns det bilar som du losar på tex nyare brukisar, men äldre fina 90 tals japan ikoner kommer inte sjunka i pris,samma med fina 58-59 usa cabbar, sedan finns det alltid vissa som säljer billigare än andra, sedan att det e dyrt vette fan , försäkring och skatt är ju inga större summor ,så om du drar alla bilar över en kant så är du ju ute och cycklar,
finns ju dom som är på krogen varje vecka och bränner 1000-1500 per gång utan problem och det e ju som att pissa bort lönen dom får men dom kan sitta och moral predika över ett lån på en bil som tappar i värde
, alla prioriterar olika.
sedan om man köper och bygger vidare på ja då kommer man ju inte få tillbaka cash alla dina utlägg men det e ju matte 1
Dina CCW fälgar för 15-20 loppor, ökade dom bilen med samma pris som du gav för dom?
Troligtvis inte, och inte dina R888 däck heller (hur är dom förresten? Har bara hört bra om dom!).
Om du räknar in allt underhåll på alla dina bilar du säger att du har gått plus på så får du nog mardrömmar om hur mycket pengar du egentligen förlorade på dom.
Men ja, det är skönt att du har fått bra pengar för bilarna när du har sålt dom, men jag avskyr när folk säger att dom har "investerat i nya dyra fälgar till bilen" eller "investerat i ett par smidda kolvar", det i princip sänker bara bilens värde mer än vad det höjer det.
Man förlorar bara på det.
Avskyr orden "Bil" och "investering" i samma mening, för det är så långt ifrån sanningen man kan komma.
du läser inte vad jag skriver va ? läs all text, dom flesta utlägg man gör alt bygger vidare dessa pengar får man inte tillbaka,
men OT ccw fälgarna får jag tillbaka pengarna på dom ligger i typ samma beggade värde som nya
dock kostar dom runt 25-30k om du köper dom till kalas pris inkl frakt till swe
och ja jag får tillbaka fälg värdet på just dessa fälgar
däcken e helt ok men inte kontra priset i Sverige men när dom gick och köpa camskill så var dom helt klart prisvärda, 315/30/18 eller 325/30/18 i r888 blir det överpris på i sverige tyvärr
smidd motor går du back på utan vidare säger inget annat och inte sagt det,
men FORTFARANDE köper du en bil som står bra i värde och behåller den original eller köper en som ngn annan redan lagt pengar på som är det typ en investering på vissa bilar det kommer du inte ifrån.
i mitt fall så gör jag allt jobb själv fast delarna kostar ju nartuligtvis
men min plan är inte att gå +- noll på denna bilen, för jag går all in när jag bygger och jag gnäller inte heller om jag inte får tillbaka pengar
min hobby kan kosta för det gör mig inte ett skit, jag njuter var gång jag kör ändå och lägger inga pengar på resor och krogen så dom pengarna kan jag kasta ut på min hobby ist.
men fakta är fortfarande alla typer av bilar är ingen förlust även om din bil tillhör den kategorin som du själv utrycker det.
man lever bara en gång oavsett passa på och njut när tid finnes, till slut sitter du på hemmet och ororar dig för att inte hinna på toa i tid innan du gör i byxorna och undrar varför du inte unna dig det du ville när du var ung ist.