baltis skrev:
Har du råd att låna så låna... tänk bara på att en bil som supra, skyline, m3 osv osv kostar en del att underhålla/reparera...
Tänk även för gudsskull på att ammortera ordentligt, jag säger MINST 20% av bilens värde om året... alltså avbetalningstid på MAX 7 år...
Inte roligt ifall din ekonomiska situation förändras och du måste sälja bilen och sen står där utan bil men 20k kvar på lånet...
Jag köpte min m3a med lånade pengar, dock såg jag till att ha betalt av lånet inom ett halvår...
Idag har jag insett att låna pengar och betala 2-3-4 tusen varje månad för en "leksak" som bara används ett fåtal gånger eller månader om året inte är för mig...
Har även insett att en bruksbil för 200k istället för 50-70k INTE är värd dom extra kostnaderna det medför (ränta, amotering, serva på märkesverkstad, dyrare försäkring osv osv).
Tycker det e jävligt skönt att istället få lönen, betala hyran och några fler små räkningar och sen ha en BRA summa varje månad att göra vad jag känner för.
Har vänner med fasta utgifter på mer än 20 k i månaden... och detta innan det tankas bilar, köps mat osv... lider fan med dom... och några pengar lyckas dom ju heller aldrig spara... så när dom väl vill köpa något nytt... ja då lånar dom till det igen...
Även fast räntan e så pass låg som den e idag så är det ren idioti enligt mig.
Ne jag måste nog säga att jag tycker ifall du måste låna för att kunna köpa din bil... då har du egentligen inte råd med din bil
(om du nu inte kan betala av lånet på 6-12 månader).