Hej, håller på med motorrummet nu och vet inte hur jag ska göra mallarna till plåten som ska va över batteribaljorna, någon som har tips? Använt tjockare papper men blir inte nöjd å e ganska svårt att få alla vinklar bra
vet om att de ska finnas nått slags papp som man kan använda till sånt som är skit lätt att arbeta med men kan inte komma på vad det heter det är brunt iaf :S men sen finns det ju tjockare papper med som man hade när man gick i skolan och det var dags för pysseldag haha de kanske kan funka med
Tack för alla tips men har löst de, använde mig av samma papper fast jag la ner några timmar mer, tog ett tag men de ska nog bli fint. Även fått El härvan så ska börja med de snart när motorrummet e färdig svetsar och lackat
Tjenare, sakta men säkert går de framåt, har fått plåtarna svetsade och rosthål en igenlagt, även lagt på karosseri massa och börjar slipa till svetsingarna på rosthålet, ska få tag på en lackering firma och ta bort bromsservo å göra de klart för lackering snart, här kommer även lite bilder
Tjenare, går sakta jag vet, men vill inte stressa igenom allt, gör lite då ochlite då. Har nu svetsat igen lite mera hål å fula saker i motorummet, bl.a hålen för ABS givarskiten om man nu har de, sen hålet för rören från ACn. ävenalla dom hålen på inneskärmarna, så ska in nästa vecka på lack antagligen, då ska även fronten å lite motor kåpor lackeras. Allt e inprinsip klart för lack, ska bara ta bort bromsservot och huvudbromscylindern, vet inte om allt de ska va svart eller silver? eller servot svart eller bilens färg å cylindern silvrig? några förslag? Ha de bra!kommer nog uppdate i helgen, om de blir något gjort förutom att ta några kalla