Det blir en GT35R. Hoppas den håller iallafall en säsong så får det blir rediga saker sedan ... hoppas det inte blir något att ångra ifall den rasar och sänker hela motorn
Tveksam är jag men men ... känns som det blir en glassätarbil 2016 så får jag satsa inför 2017 på vidareutveckling mot timeattack och bana. Tennisen har tagit mycket garagetid och pengar i vinter!
Satt dit nya vattenslangar, använde flexslangen från do88 Alla som skruvat Supra - eller ens kollat under huven på en original - vet hur eländigt oem vattenslangar ser ut, speciellt in till värmepaketet. Så detta blev kanon! Mycket bra slang också, kan rekommenderas
Här är vid utloppet ur toppen in till värmepaketet
Då jag byter kylare måste jag även göra något åt kylningen till automatlådan. Har varit ett "tar det senare" projekt hela vintern, men nu är jag klar. Blev att koppla på nya slangar på OEM rör och sedan nya upphängningar, blev också nöjd med det! Trångt att komma åt..
Grenröret på plats. Har haft lite svetshjälp som stekt dit en nippel för att mäta avgastemp + svetsat igen nipplarna på vattenröret där OEM turbos tar sin vattenkylning. Grenröret lindat med avgasbandage också, lite smånervös för värmeproblem i sommar... det blir trångt
Har lärt mig hur man monterat ihop AN slangar också
Och så äntligen fått dit turbosidan
Snaaaaart klar Väntar bara på lite leveranser från speeding för att få ihop det sista med luftfilter + slangar till soppa + vevhusvent. Sen så
Havetsfasa skrev: ja jag har hört talas om 500-550whp för att de ska hålla
är grymt sugen att hamna på rätt sida 500 själv
Vissa säger 450hk i motorn, i USA. Vi får se om det blir något ras
Ja du får satsa på att bygga singel nästa vinter, riktigt roligt och lärorikt projekt men det tar en jävla tid och kostar väldigt mycket mer än man tror Speciellt om man ska vara envis som mig och plocka ihop grejer själv, blir nog samma pengar som att köpa ett "kit" till slut ändå ...
Havetsfasa skrev: ja jag har hört talas om 500-550whp för att de ska hålla
är grymt sugen att hamna på rätt sida 500 själv
Vissa säger 450hk i motorn, i USA. Vi får se om det blir något ras
Ja du får satsa på att bygga singel nästa vinter, riktigt roligt och lärorikt projekt men det tar en jävla tid och kostar väldigt mycket mer än man tror Speciellt om man ska vara envis som mig och plocka ihop grejer själv, blir nog samma pengar som att köpa ett "kit" till slut ändå ...
ja vi får se Annars söker jag mig ett par eurospec turbos och spridare sen kanske ett par 264 kammar känns mer värt att bygga singel om man har en växellåda som klarar av det blir mycket pengar för att hamna på dryga 500 om jag ska köra singel
Havetsfasa skrev: ja vi får se Annars söker jag mig ett par eurospec turbos och spridare sen kanske ett par 264 kammar känns mer värt att bygga singel om man har en växellåda som klarar av det blir mycket pengar för att hamna på dryga 500 om jag ska köra singel
Lät som en jävla massa bökigt jobb för lite mer effekt bara, men kanske blir nice ändå! Nä billigt att bygga singel är det inte, minst minst 60k även om man snikar får man nog räkna...
Lite update från garaget: Oljekylare för motor + vlåda på plats + massa småskit har blivit klart. Fått tag på en oem batteriklämma, många som klagat på spännbandet med rätta
Återstår; Skarva generatorsladden Bygga downpipe (puh..) och dra in scrempipen Få dit racekat istället för ljuddämparen Sätta fast bränslerören under bilen Byta soppapump och modda armaturen lite Vakuumslang för greddy boost mätare Koppla in övriga mätare Lacka paneler inne Koppla in AEM... dra in sladden från aem bredbandslamda till sprutet ..sen är det bara hoppas skiten startar
Lite uppdatering då. Spelar väldigt mycket tennis så bilen kommer lite i andra hand nu men håller på lite ändå.
Vevhusventilationen klar, efter mycket stök och meck. An12 på ventilkåpan som sen blir an10 på vägen med hjälp av ett T-kors och en massa onödiga kopplingar pga lite tankevurpor Fick fasen inte plats med an12 slangar hela vägen och hittade ingen sådan vevhusburk ... nåja, det kommer nog funkar bra! Notera Supraemblemet på TBn från gammelgubben Stu Hagen
Börjar bygga downpipe, ytterst stökigt när man inte ens kan punktsvetsa i garaget! Men packtejp är ju proffsigt
Stackars NUKE vakuumstationen har fått byta plats igen. Numera sitter den på en platta på insuget. Jäklar pucko man är som snålade och köpte den varianten utan fästen för den andra var 200kr dyrare ..
Mycket glad över att ha kommit över ett par riktiga glasstrålkastare i nyskick! Dessa är otroligt mycket snyggare än dom i plast om man jämför både bredvid varandra!
Fått dit oljekylaren för autolådan också, blev nöjd med hur den hamnade. Hoppas bara det kommer gå att svänga och så, har fronten på lack så kan inte testa ... Har även dragit ner en "friskluftsslang" och har dragit upp den till motorrummet och köpt lite aluplåt för att skärma av värmen från både grenrör, tryckrör och kylare ... visar senare
Fått dit oljekylaren för motorn också! Det blev inte dessa AN-kopplingar tillslut men lite provmontering är ju kul
Status just nu, bilen uppe i luften för några trökiga timmar undertill. Ska dra bränslerör och bygga klart downpipe + fått dit racekaten på något vänter ... to be continued
Tackar! Kul att ni gillar det! Ang barkabyträffen Robin så tror jag inte jag hinner, tar sån jädra tid. Ska snart ta två dagar ledigt från jobbet och mura igen garagedörren och göra ett ryck
Tror jag såg den här i Solna förra sommaren som fick mig att titta lite extra. Har du möjligtvis stått på den långa 30-sträckan i Huvudsta? Riktigt grymt bygge!