Köptes som en vinterbil men ganska snabbt började planerna på att snygga till den. Dock inte riktigt bestämt vad som göras. Första tanken var låg med breda fälgar och smala däck. Men riktigt så blir det inte nu i alla fall.... Visa mer
Tanken när jag köpte bilen var att ha den som vinterbil. Men ganska snabbt fick jag planer på att göra något kul. Har inte helt bestämt vad det ska bli av den. Jag har alltid gillat "tyskstuk" men aldrig haft något eget riktigt. Så vi får helt enkelt se vad som händer med bilen. Men en sak är ju klar, det finns gott om delar till bra pris till dessa. Vilket är farligt när man sitter och kollar ebay osv
Lite kort fakta om bilen.
Fint skick dock lite rost i skärmarna bak.
Antal ägare: 5 Antal mil: 7500 Motor: 1.6 8v 75hk AEE Växellåda: Automat
Börjat idag med att kolla upp kamremmen. Enligt serviceboken är den aldrig bytt på 16 år. Står i boken att den ska bytas först efter 9.000 mil men känns som det är dags nu. Detta arbete ligger i linjen med att ha bilen som vinterbil. Så än så länge har det inte spårat ur
Har beställt lite saker till att göra service på bilen idag. Tycker att autoteilemann.de är en bra sida med bra priser. Hela kalaset gick på 1588 kr inkl. frakt. Så nu är det bara att invänta leverans
Jag fick dessa hjul över i från min tidigare Smart. Då hade jag spacers från 5 till 3 bult. Smart har ganska lågt ET så det funkade bra då. Sen är det 15" fram och 16" bak vilket också såg okej ut på den. Frågan är om jag kan ha dessa till min Polo på något sätt.
Lite snabb fakta om hjulen:
Fram: 7x15 ET35 Bak: 8,5x16 ET20
Sett att det finns spacers 5 till 4 som är 20 mm.
Då blir det:
Fram: 7x15 ET15 Bak: 8,5x16 ET0
Just nu sitter det 165/55 fram och 195/40 bak.
Vad tror ni om det? Någon som har erfarenhet av Polo och bredd och ET på fälgar?
Jag körde 15x8 med et0 och det pokeade way too much enligt mig! Jag tror tyvärr inte dina 16" kommer sitta vidare bra I dagsläget kör jag 15x8 med et20 och det är enligt mig fullpott på en polo 6n Kolla in min finns lite bilder när jag hade dem gammla fälgarna!
Jag körde 15x8 med et0 och det pokeade way too much enligt mig! Jag tror tyvärr inte dina 16" kommer sitta vidare bra I dagsläget kör jag 15x8 med et20 och det är enligt mig fullpott på en polo 6n Kolla in min finns lite bilder när jag hade dem gammla fälgarna!
Jag är också rädd att jag får lägga dem fälgarna på hyllan igen. Har kollat på några från JR som är 15x8 ET25. Jag följer ditt projekt också. Det första jag såg i den tråd som jag också tänkte göra, är att ta bort listerna på sidorna. Bra och enkel modifiering för cleant utseende.
tror et25 oxå är att glömma iallfall om du vill använda bilen.
kör et40 på mina hjul på arosan och trotts det så tar dom i när man svänger över en trottarkant. kan iof bero på att jag fortfarande har bra fjädringsväg (gula koni 60mm sänkning fram) sen om man kör småhjul som är lägre än orginal sparar man ju en del frigång men måste fungera förståndigt i alla lägen
glöm inte att byta packbox till ingånde axel i lådan och fylla i olja eller byta. standard fel på dessa bilar slutar med att 5:Ans växel hoppar ur i tid och otur och i långa loppet så blir det titthål i lådan vid 5:ans drev
Jag körde 15x8 med et0 och det pokeade way too much enligt mig! Jag tror tyvärr inte dina 16" kommer sitta vidare bra I dagsläget kör jag 15x8 med et20 och det är enligt mig fullpott på en polo 6n Kolla in min finns lite bilder när jag hade dem gammla fälgarna!
Jag är också rädd att jag får lägga dem fälgarna på hyllan igen. Har kollat på några från JR som är 15x8 ET25. Jag följer ditt projekt också. Det första jag såg i den tråd som jag också tänkte göra, är att ta bort listerna på sidorna. Bra och enkel modifiering för cleant utseende.
Hade jag vart du så hade jag försökt att sälja dem och sikta på samma bredd och et som jag har Ja det gör mycket faktiskt! Bara till att rycka av och sen på bort limresterna!
Då var det dags för en liten uppdatering. Klickade hem en ny ratt på ebay för någon vecka sedan som kom idag. Blev helt såld när jag fick syn på den. Det är alltså en original ratt i plast som man har klätt om med skinn och ändrat formen på lite. Riktigt bra gjort måste jag sägs. Tanken är att sömmen ska matcha inredningen. Gillar det stuket när det känns som original.
Blir intressant att se rattbytet genomfört, har du tänkt behålla airbagfunktionaliteten?
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"