2995
Sök

Dina bästa tips istället för billyft lr domkraft?

2 035 Inlägg
22 september 2015
Trådstartare
Man kanske kan hitta en hyffsat billig två lr fyr pelar lyft på blocket. Finns ju även nya men verkar vara så att ska man ha en vettig kostar den ju ändå runt 10k.

Själv så ligger man på asfalten med domkraft o pallbockar. sad
Inte jättebekvämt.

Vill jag har det lite smidigare använder jag mig av en hora, men vet i fan, jag har ju då näsan i underredet.

Har en racingdomkraft men efter köp har jag märkt att den inte lyfter så högt. Har även ramper o dem är ganska bra.

Men vad har ni för grejer å tips? Såg nån jättesmart lösning som höjde bilen på YT med nåt man satte under däcken.
Senast redigerat av bosabengt (22 september 2015)

Biljudsveteran sen 1984!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
22 september 2015
bosabengt skrev:
Man kanske kan hitta en hyffsat billig två lr fyr pelar lyft på blocket. Finns ju även nya men verkar vara så att ska man ha en vettig kostar den ju ändå runt 10k.

Inte jättebekvämt.

Vill jag har det lite smidigare använder jag mig av en hora, men vet i fan, jag har ju då näsan i underredet.

Har en racingdomkraft men efter köp har jag märkt att den inte lyfter så högt. Har även ramper o dem är ganska bra.

Men vad har ni för grejer å tips? Såg nån jättesmart lösning som höjde bilen på YT med nåt man satte under däcken.

Skaffa en kk istället, mycket billigare så, och mindre olagligt.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Evildan
22 september 2015
IceEyes skrev:
bosabengt skrev:

Inte jättebekvämt.

Skaffa en kk istället, mycket billigare så, och mindre olagligt.

Att sätta näsan i underredet på okända sådär förefaller även ohygieniskt.

Evildan
22 september 2015
Finns en tråd här om du önskar få tips: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=241110

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
Living life on two wheels.....
835 Inlägg
22 september 2015
När man är på firman så tar man trucken, en gaffel på varsin sida om ena hjulet i taget. Sen under med EUR-pall.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sök