DEL 2. Projektet fortsätter och fiestan kommer under vintern 2016-17 bl.a. få nya förgasare, ratt, bromsar och troligen en halvbur. DEL 1. En Ford Fiesta 1982 som kommer få ny motor, väghållning samt snyggas till lite. Mitt... Visa mer
Ser mycket fint ut. Har tyvärr inget förslag på exp-kärl. Hoppas någon kunnig stiger fram med tips.
Vart lite osäker på fäljarna men de börjar växa i mina ögon... tror nu de kommer passa riktigt bra när allt är klart.
Angående fälgarna så har jag 2serier till med alu fälgar, 13" o 14" om jag kommer rätt ihåg. Men tror rs fälgarna(de som är under nu. 15") blir bäst. Kan se om jag hittar bilder på de andra.
Flera år sedan men jag vet en kompis satte större kylare i sin Fiesta,han tog ett exp-kärl från en av mina V40 och plaserade det som det sitter på Volvo s/v40,det funkade bra för honom,kan ju vara ett förslag
Flera år sedan men jag vet en kompis satte större kylare i sin Fiesta,han tog ett exp-kärl från en av mina V40 och plaserade det som det sitter på Volvo s/v40,det funkade bra för honom,kan ju vara ett förslag
Batterit på plats och kablarna färdiga i bakluckan
Puckarna kom till nytta igen när jag lagade nedre stöd/fäste för kylaren
En liten plåt, en holk och bultar och muttrar så var kylaren fast. Kylarslangar och service-kit till förgasare är beställt. Förgasaren skruvade jag isär och tvättade i ultraljudstvätten på jobbet. Någon som vet hur alla vacumslangar skall vara runt förgasaren? en jävla oröra är det iallafall.
Stiligt. Kul att ha satt ihop allt den själv... samt betydligt billigare än att köpa nytt. Hur ligger du till med planeringen? Hinner du till i sommar?
Stiligt. Kul att ha satt ihop allt den själv... samt betydligt billigare än att köpa nytt. Hur ligger du till med planeringen? Hinner du till i sommar?
Javisst, lite småknäpigt men borde vara rätt har som deadline att hinna få den besiktad och körklar till en bilträff som ordnas 30 denna månad. Får dock se om de lyckas, allt kommer då inte vara klart men "körklar" iallfall
Stiligt. Kul att ha satt ihop allt den själv... samt betydligt billigare än att köpa nytt. Hur ligger du till med planeringen? Hinner du till i sommar?
Javisst, lite småknäpigt men borde vara rätt har som deadline att hinna få den besiktad och körklar till en bilträff som ordnas 30 denna månad. Får dock se om de lyckas, allt kommer då inte vara klart men "körklar" iallfall
Bromscylindern och servo på plats, nya bromsrör fram draget. Bromsklossarna behövdes slipas ned för att inte skrapa i skivan mot navet.
Kylarlangarna jag beställde tar ännu ca.5veckor så drar med vanliga kylarslangar nu först. De grövre slangarna ville bara väcka sej så fick ta och sätta dit en metalkrök istället, passade dock bra då jag ändå måste fördela till exp.kärlet där.
Vw polo exp.kärl bara att putsa upp och skruva fast För övrigt så är motorn så långt att den snurrar när man tar på nyckeln nu bara kylsystemet fast och så borde den gå att starta. Siktar på första starten på lördag.
Nu är du riktigt nära med andra ord. Hoppas man får se en video på uppstarten
Du kan ju göra en jämförelse mellan de köpta kylslangarna och din lösning sen och se ifall ett rör är bättre, sämre eller irrelevant. Kan vara intressant för folk som jagar varje liten effektökning.
Nu är du riktigt nära med andra ord. Hoppas man får se en video på uppstarten
Du kan ju göra en jämförelse mellan de köpta kylslangarna och din lösning sen och se ifall ett rör är bättre, sämre eller irrelevant. Kan vara intressant för folk som jagar varje liten effektökning.
Snyggt jobbat i alla fall
Jaa ska försöka få till en video på starten. Ja skall testa lite sen när jag får mina riktiga slangar och roligt att det ser bra ut i andras ögon med, det gillas alltid
Godmorgon alla följare Så igår blev det då första starten efter att bromsarna var luftade, exp.kärlet snabbt fastsatt för start och alla vätskor påfyllda. Bilen utskuffad från garaget, lite bensin i tanken och lite direkt i förgasaren, tog på nyckeln och den startade! MEN gick endast på bensinen i förgasaren, fick inte pumpen att suga så blir att köpa en ny på måndag. Blev ingen video då jag inte hade nån som kunde filma, men kanske sen med nya pumpen o den går lite längre. För övrigt så gick den som en dröm så länge bensinen räckte
Det motorrummet kommer bli riktigt snyggt med lite kabelhantering Gött att motorn hoppade igång direkt också. .. om du i framtiden funderar på att öka efekten kan du passa på nu och kolla så att bensinpumpen klarar av leverera ett högre tryck. Trist om du börjar öka HP och pumpen säger stopp.