ja idag fick jag gjort en hel del, började med startspärr och backljus
köpte en mycket bra strömtjuv på biltema, så backljusen får nu ström via... säkringen till backljusen
(man sätter denna i säkringsboxen) glömde att flytta om backljuskabeln när allt var isär, då bilen är manuell från början så går den kabeln direkt från säkringsboxen ut till motorrummet, men om den hade varit automat hade den stannat inne i bilen och gått till spakstället, men men, detta visade sig funka mycket bra
gjort en massa småjusteringar på spakstället, strömmen från strömtjuven går till kabeln som sitter längst upp, där växelspaken tar slut, sen går strömmen via den böjda metallbiten till nästa kabel, den i mitten av dem 3 är till backljuset, dem andra två är till startspärren
fixade ett kontaktstycke
detta är till startspärren, den gröna kabeln får ström från spakstället när växelspaken är i P eller N och sluter då reläet som möjliggör start, reläet bryter kretsen till startsolenoiden i vilande läge
här har vi kabeln till backljuset, den ska vi koppla in oss på
satte kontaktstycke även här
tyvärr jättesuddig bild
men här sitter allt ihop
satte tillbaks gummilocket till vajern, fick skära hål för att få i vajern, har här tätat springan runt om
fixade kabel till belysningen av PRND4D321 saken, även kontaktstycke på denna
började skruva ihop inredningen
se allting sitta ihop gjorde mig väldigt motiverad
så jag satte dit innerskärmarna och körde en runda på gatan igen
nu när alla hål i brandvägg och "kardantunnel" är täta så går bilen så sjukt mycket tystare, går faktiskt väldigt tyst, och jämnt med automaten och V6an
tror att jag hinner ta en lite längre runda nästa vecka, då ska jag dessutom försöka filma lite
tjo bloggen