Bilderna är inget vidare, men ni ser nog, Rensat asvaltsmattorna nu,gick rätt så snabbt ändå, rost hålet blev lite större där, men ska fixas i veckan eller i helgen på bägge sidor, ska in och köpa plåt ark imorgon
inte så farligt vad jag är van mot
Senast redigerat av jonaslithen (28 februari 2016)
Greja lite med civicen i helgen, tog ca:12timmar,trodde jag skulle hinna mer, men blev bara ena golv sidan i bak, fick skära ut rätt mycket rost innan de blev bra plåt å svetsa i
Här har jag bara tagit bort för hand
rensat, skurit ut ca: 40cm på längd och 13cm på bredd.
Hagmans karosserikitt på lagd 3lager ut och invändigt, ligger även svart underedsmassa på detta nu.
detta ska sprejas röd färg på sen när de härdat.
Detta blir å fixa nästa helg, får in handen i tröskeln. sen är den andra sidan med: golv och tröskel...
Var ledig idag så tänkte att ja skulle fixa tröskeln, började ca: 12:00 blev färdig 21:00, tog någon kort rast emellan annars körde jag hela tiden, Försöker återskapa så gott jag kunde, inte lätt... så tunt å svetsa i, skulle behöva ha en bockmaskin med Men de blev helt ok efter ja sat dit tröskel kåpan och fälgen i bak, ska ta och skära upp skärmkanten sen ser ut som att inner skärm är rötten med lite grann, men är mer sugen på sätta dit en egen ytter skärm i glasfiber eller carbon så slipper man rosten och vikten
så blev de efter svetsat och slipat,och ytter skärm ska skäras av sen:)
Köpt lite grejor tilll topprenoveringen som ja ska börja lite smått med på söndag, ska börja porta insugskanalen och avgaskanalen och slipa vid förbränningskammaren, kanske byta ventilerna och köpa nya knaster med. samt plana toppen,sotningssatsen är påväg från ddesign. Kommer även sätta på ny fördelare och annat insug sen när toppen är renoverad. Ska köpa en plast låda med och märka upp allt så de ligger i ordning när ja monterar av allt på toppen, Riktigt taggad för att greja
Jag och brorsan var och hämtade 2st topppar, B16A2 och B16A1 fick dom billigt, B16A1 skulle tydligen ha skurit, men B16A2 skulle vara i bra skick den jag ska göra i ordning med