Bygger en Opel Calibra Static/stance stukad, rätt ovanligt att se ett sådant bygge, blir hellackering, speciall fjädrar, handsmidda fälgar och delvis annan inredning osv! Följ och kommentera gärna projektet!
Blir kul att se hur den sitter med nya fjädrarna, måste också få tag i något fint och lågt
Kommer nog hålla lite på hur slut höjden blir, tror jag. Vill ha något hemligt med bygget också!
Hålla lite? Det står ju stance, inget annat än 2-3cm markfrigång är acceptabelt! Funderar lite på hur du ska få bilen stum, en coilover är ju bättre på det sättet att den är styvare vilket gör att man kan åka lägre utan att fälgen skrapar mot skärmkant men hur blir det med fjädrar? Det finns väl visserligen hårda fjädrar men finnns det några som är tilräckligt hårda för att köra riktigt lågt?
Det finns ett stort sortument med fjädrar i olika storlekar och hårdhet. Så Ska nog inte vara några större problem med det!
Kommer nog hålla lite på hur slut höjden blir, tror jag. Vill ha något hemligt med bygget också!
Hålla lite? Det står ju stance, inget annat än 2-3cm markfrigång är acceptabelt! Funderar lite på hur du ska få bilen stum, en coilover är ju bättre på det sättet att den är styvare vilket gör att man kan åka lägre utan att fälgen skrapar mot skärmkant men hur blir det med fjädrar? Det finns väl visserligen hårda fjädrar men finnns det några som är tilräckligt hårda för att köra riktigt lågt?
Det finns ett stort sortument med fjädrar i olika storlekar och hårdhet. Så Ska nog inte vara några större problem med det!
Att få till perfekt höjd/hårdhet på fjädrar och dämpare lär vara näst intill omöjligt
Hade jag varit du hade jag kört på en uppsättning JOM/ TA technix coils, ligger mellan 1300 - 2300sek inkl frakt från tyskland
Hålla lite? Det står ju stance, inget annat än 2-3cm markfrigång är acceptabelt! Funderar lite på hur du ska få bilen stum, en coilover är ju bättre på det sättet att den är styvare vilket gör att man kan åka lägre utan att fälgen skrapar mot skärmkant men hur blir det med fjädrar? Det finns väl visserligen hårda fjädrar men finnns det några som är tilräckligt hårda för att köra riktigt lågt?
Det finns ett stort sortument med fjädrar i olika storlekar och hårdhet. Så Ska nog inte vara några större problem med det!
Att få till perfekt höjd/hårdhet på fjädrar och dämpare lär vara näst intill omöjligt
Hade jag varit du hade jag kört på en uppsättning JOM/ TA technix coils, ligger mellan 1300 - 2300sek inkl frakt från tyskland
Jo jag tittade på sådana också först men efter lite letande efter bilar med det så blir den inte tillräkligt låg ändå, calibra har samma upphägning som saab 93 och alla vet ju hur svårt det är att hitta coils till en sådan....
Inredning på bakluckan monterad, börjat putsa på ljuddämparen, fönsterlister på plats och nyckelhåret är monterat riktigt. Imorgon börjar vi med det sista av alla grejer, jag ska även se om jag hinner slipa färdigt det sista på framlycktorna ikväll!
Monterat sidokjolar, förarhandtaget blev äntligen monterat efter att ha väntat på lite reservdelar till handtaget, även putsat färdigt ljuddämparen samt monterat den! Är även en för och efter bild på fälgarna jag fick renoverade, ser verkligen som nya ut nu!
Fick hem ett nytt tändningslås idag, byter det i helgen! Denna veclan ska jag förhoppningsvis kränga dit dom nya däcken på fälgarna. Ska även hinna med att bygga bagagegolvet samt slipa lycktorna!
Tvättat bilen, fräshat upp sidokjolarna, kapat bort dragöglan bak och rostskyddat dörrarna idag! Ber om ursäkt för sen uppdatering men jag har fått rycka in och hjälpa polaren med hans Elmia bygge så lär bli en del skruvande där om veckodagarna och min bil på helgerna! Nästa helg blir det nog polering och koppla lite el till stereon.
Ber verkligen om ursäkt för dålig uppdatering, håller på att hjälpernen kompis varje dag så blir sent i garaget men fixade lite med bilen i helgen. Dörrsidor, inredning är tvättat, lycktorna är våtslipade samt polerade, beställde stolsunderede igår, ska hämta däcken imorgon och hoppas dom nya fjädrarna kommer denna veckan!