Bygger en Opel Calibra Static/stance stukad, rätt ovanligt att se ett sådant bygge, blir hellackering, speciall fjädrar, handsmidda fälgar och delvis annan inredning osv! Följ och kommentera gärna projektet!
Ja det finns många (Ursäkta uttrycket) skiitfula kit till dessa. Men det reiger är nog de enda som ser någorlunda diskret ut. Åtminstone fronten. Men då kör du den väl vinglös med väl? Men klart bäst är ju original.
Fälgarna såg ut att passa hur bra som helst! Ser fram emot ett färdigt resultat!
Ja det har du rätt i! Bilen kommer bli helt vinglös men dock är calibran en av dom bilarna som det ser bra ut med vinge! Fälgarna måste ut 3-5mm för att det tar i bromsoket...dock kanske det blir andra fälgar, men kommer vara hemligt ett tag om det blir det!
Vit stance Calibra. Med eller utan vinge så kommer det bli awesome! Garanterat. Men min röst ligger kvar på vinglös Eller kanske om du hittar någon liknande som jag har på min Irmscher. Kanske kan vara något?
Och måste erkänna. Calibran var ju en drömbil jag var nära att köpa när jag var yngre(17-18 år). Och nu när jag ser byggbilderna så blir jag fan sugen på en sådan igen som projektbil. Dags att börja leta!
Vit calibra var en självklarhet! Tycker vitt ser cleant ut. Jag får se hur jag gör med vinge. Tanken var ju ifrån början att bara snygga till den och sälja men det slog slint. Tittar blocket varje dag efter något nytt men börjar bli dåligt med calibror tillsalu tyvärr...
Ja det har du rätt i! Bilen kommer bli helt vinglös men dock är calibran en av dom bilarna som det ser bra ut med vinge! Fälgarna måste ut 3-5mm för att det tar i bromsoket...dock kanske det blir andra fälgar, men kommer vara hemligt ett tag om det blir det!
Vit stance Calibra. Med eller utan vinge så kommer det bli awesome! Garanterat. Men min röst ligger kvar på vinglös Eller kanske om du hittar någon liknande som jag har på min Irmscher. Kanske kan vara något?
Och måste erkänna. Calibran var ju en drömbil jag var nära att köpa när jag var yngre(17-18 år). Och nu när jag ser byggbilderna så blir jag fan sugen på en sådan igen som projektbil. Dags att börja leta!
Vit calibra var en självklarhet! Tycker vitt ser cleant ut. Jag får se hur jag gör med vinge. Tanken var ju ifrån början att bara snygga till den och sälja men det slog slint. Tittar blocket varje dag efter något nytt men börjar bli dåligt med calibror tillsalu tyvärr...
Har också märkt att antalet har fallit. För bara några veckor sen lågt det 10-15st ute. Nu fanns det bara 5 sist jag kollade.
Men man får hoppas på att det har sålts och det till någon som tar hand om de
Nu tänkte jag avsölja fälg valet, Brock B2. Kommer sitta som en smäck på bilen när den kommer ner i backen! Idag har vi målat allt färdigt under bilen. Monterat huven samt test monterat sidokjolarna.
Igår när jag skulle hämta dom 2 sista fälgarna så började brukisen krångla. Så inatt fick jag ligga ute i minusgrader och meka och i morse fick jag samma problem igen så fick ligga hela förmiddagen och lösa problemet så allg blev försenat i garaget mwn vi började våtslippa lycktorna samt justerat in huven rätt. Ska försöka putsa lite på fälgarna denna veckan om det finns tid över till det!
Det slog mig idag att jag måste kolla med dig att du kontrollerade drivknutsdamaskerna? Har ett litet vagt minne att det brukar bli fukt/Kondensskadade och allmänt trasiga(Spruckna). Har för mig att det var en "Barnsjukdom" på någon årsmodell. Jag kan vara ute och simma. Rätta mig om jag har fel
Det slog mig idag att jag måste kolla med dig att du kontrollerade drivknutsdamaskerna? Har ett litet vagt minne att det brukar bli fukt/Kondensskadade och allmänt trasiga(Spruckna). Har för mig att det var en "Barnsjukdom" på någon årsmodell. Jag kan vara ute och simma. Rätta mig om jag har fel
Mina damasker är hela och fina faktiskt, varken sprickor eller annat. Men det kan särket stämma att det är en barnsjukdom på dom, brosan har 2 calibror också men vet inte hur det är med dom faktiskt...
Sitter och funderar på om man kanske ska platidipa centrumet på fälgarna och upptäckte att det fanns plastidip som man kunde mägga flaks i, någon som har prövat detta?
Idag kom ett glädjande besked, Vianor kommer att sponsra med däck till bilen! Detta är jag väldigt tacksam för! Kanske kommer ett annat glädje besked inom det närmsta! Trevlig helg på er allihopa!
Idag har jag beställt det som är nästan det viktigaste på hela bilen, fjädrarna! Imorgon är jag ledigt hela eftermiddagen för att tvätta fälgarna samt hinna och lämna 2 av dom för renovering och förhoppningsvis hämta dom på tisdag eller onsdag! Sen ska det poleras och göras fina! Ska även försöka våtslipa färdigt framlycktorna!
Idag körde jag och lämnade 2st fälgar för renovering och hämtar dom på onsdag! Fick även reda pä att det var 3-5 veckor leveranstid på fjädrarna men är det 5 veckor sä får jag dom i feb så det gör inget!
Din lymmel, till slut sitter den väl på coilovers och allt!
Kommer kanske fler förändringar som kommer hållas hemlig ett litet tag, så håll ut! Kan säga så mycket att det kommer bli riktigt gött fintment iallafall!👌
Blir kul att se hur den sitter med nya fjädrarna, måste också få tag i något fint och lågt
Kommer nog hålla lite på hur slut höjden blir, tror jag. Vill ha något hemligt med bygget också!
Hålla lite? Det står ju stance, inget annat än 2-3cm markfrigång är acceptabelt! Funderar lite på hur du ska få bilen stum, en coilover är ju bättre på det sättet att den är styvare vilket gör att man kan åka lägre utan att fälgen skrapar mot skärmkant men hur blir det med fjädrar? Det finns väl visserligen hårda fjädrar men finnns det några som är tilräckligt hårda för att köra riktigt lågt?