19 oktober 2015
Trådstartare
Jag var och köpte en Subaru för en vecka sedan.
Eftersom att det var Lördag så fick jag vänta till måndagen tills pengarna från fonden jag var tvungen att sälja av för att finansiera affären var inne på kontot.
Som tur hade jag tillräckligt med kredit på kortet för att lägga handpenning.
Nu är det såhär att jag köpte bilen från ett företag som heter Carcell i Järfälla, sedan verkar bilen ha mellanlandat hos ett företag som heter Årsta bil före det att den skrevs på mig.
Nu är frågan, vart ska pengarna betalas in?
Och vad skulle mellanhanden vara bra för?
Köpekontraktet är lite luddigt skrivet om hur pengarna ska betalas in, de enda bankgironummer som finns på kontraktet tillhör Santander consumer bank och inte Årsta bil.
Carcell verkar i vilket fall som helst ha fått sina pengar redan, så de är ute ur leken.
Jag vill betala av detta så snabbt som möjligt (resterande belopp på en gång) för att slippa behöva betala en massa ränta.
Jag kontaktade Santander Consumer bank som står som kreditgivare men dom hade absolut ingenting med saken att göra men de rekommenderade att jag betalade så snabbt som möjligt.
Jag är en tekniknisse, och ingen ekonom och därför brukar jag se till att alltid betala direkt med pengar som finns på kontot utan krediter och skit just av den anledningen att jag inte har koll. Men denna gången så blev det lite hastigt eftersom att jag satt lite grann i sjön.
Jag vill naturligtvis inte chansa och hoppas på att det är rätt konto som pengarna sätts in på.
Senast redigerat av EPG (19 oktober 2015)
Håll avståndet till bakomvarande fordon!