3831
Sök

Rotationsriktning däck

BASS GLAD
1 381 Inlägg
24 oktober 2015
Trådstartare
Tjoo

Jo de så att jag inhandlade nya vinterdäck här nyss

Och nu när jag monterade dom så blir ju 2 mönster åt ena hållet dom andra 2 åt andra hållet

Men de står ju "outside" på dom så dom rätt monterade..

Men de känns kumigt fel allså då mönster ä V format

Däcken ser ute så här https://www1.garaget.org/gallery/images/3/2564/2564-f4f80e47a1e2a6893e2a7e1fb4924a26_large.jpg

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

6 122 Inlägg
24 oktober 2015
Hej!
Det står en pil (rotationsriktning) på däcken också

414 Inlägg
24 oktober 2015
Om däcken är märkta OUTSIDE så finns det ingen rotationsriktning på tycker tillverkaren så det är inte alls säkert att det finns någon markering med pil. Det är ju inte V-mönster hela vägen ut så det är väl därför de inte har brytt sig om och ha en speciell rotation på dem.

Du har däcken monterade rätt

BASS GLAD
1 381 Inlägg
24 oktober 2015
Trådstartare
joH900 skrev:
Om däcken är märkta OUTSIDE så finns det ingen rotationsriktning på tycker tillverkaren så det är inte alls säkert att det finns någon markering med pil. Det är ju inte V-mönster hela vägen ut så det är väl därför de inte har brytt sig om och ha en speciell rotation på dem.

Du har däcken monterade rätt

ok
ser ju lagom roligt ute då man kollar på bilen bakifrån alllså ..

varför kan dom inte göra höger vänsterdäck så de passar se vättigt ute smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

JFfoto
24 oktober 2015
Är väl ingen som kollar hur snygga mönster andra bilar har.

BASS GLAD
1 381 Inlägg
24 oktober 2015
Trådstartare
Kalltkaffe skrev:

Nja kanse inte de big_smilebig_smilebig_smile   men jag stör mej på de hahahaha

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

7 441 Inlägg
24 oktober 2015
Kalltkaffe skrev:

Säg inte det.
För wannabee´s på Stureplan, Götaplatsen och Möllan är sidebites en impofaktor på fjortisar.tongue

big_smile

BASS GLAD
1 381 Inlägg
25 oktober 2015
Trådstartare
torsen skrev:
Kalltkaffe skrev:

Säg inte det.
För wannabee´s på Stureplan, Götaplatsen och Möllan är sidebites en impofaktor på fjortisar.tongue

big_smile

lollollollollollollollollol

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

BASS GLAD
1 381 Inlägg
25 oktober 2015
Trådstartare
jaka54 skrev:
Hej!
Vilket fabrikat är det?

Sunny Wintermax NW211

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

62 Inlägg
23 december 2015
Har samma däck.. Känns helt ologiskt och dessutom så är det massor av resonans/vägljud. Har monterat tidigare på en BMW och nu på en Transit och på båda låter det jätteilla. Kan det bero på mönstrets riktning eller att det helt enkelt ett skitdäck?
Senast redigerat av DRagnarsson (23 december 2015)

BASS GLAD
1 381 Inlägg
23 december 2015
Trådstartare
DRagnarsson skrev:
Har samma däck.. Känns helt ologiskt och dessutom så är det massor av resonans/vägljud. Har monterat tidigare på en BMW och nu på en Transit och på båda låter det jätteilla. Kan det bero på mönstrets riktning eller att det helt enkelt ett skitdäck?

Nja mina låter inte mycke alllså då jag kör på motorvägen ...
men mina däck var äggformade jag fick första omgången då jag köpte dom lol:lol

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

962 Inlägg
23 december 2015
Jag vill nog påstå att dom ska vara monterade så centrum på v:et möter vägbanan först för att trycka bort modd och väta bäst, det resulterar ju med i att däcken blir tystare. Dvs att det plogar mot vägbanan.

Edit.
Har nog otur när jag tänker här eller så skriver jag så jag inte begriper ens själv. Iaf så vill jag att snittet ska peka i färdriktningen. big_smile
Senast redigerat av M123 (23 december 2015)

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.

1 661 Inlägg
23 december 2015
Står det outside så är det outside. Kanske känns konstigt men ännu konstigare är att du klagar på högt vägljud då du köpt det billigaste och bland det sämsta däcket (enligt tester) som finns på marknaden wink

BASS GLAD
1 381 Inlägg
23 december 2015
Trådstartare
jappp de står så... så nu har jag kört xxx mil redan funkar kanon på isigt banna med ....

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

296 Inlägg
23 december 2015
De är assymetriska, alltså insida/utsida.
Rotationsriktning är det enbart på symmetriska däck, som har exakt lika mönster på båda sidor.

7 441 Inlägg
23 december 2015
CC72 skrev:
Står det outside så är det outside. Kanske känns konstigt men ännu konstigare är att du klagar på högt vägljud då du köpt det billigaste och bland det sämsta däcket (enligt tester) som finns på marknaden wink

X 2. Man får vad betalar för. Kinadäck - hur kan man vara förvånad.roll

Sök