Köpte den och körde några år i slutet av nittiotalet men den blev så dålig till sist att jag ställde undan den. Nu är det fullt ös på rostlagningen och bilen är rensad och sitter i en snurra. 20160303 :Rostlagningen är klar och... Visa mer
Nej, jag har hjälp av en god vän som har till hälften gått i pension, han kan det där som inte jag kan med tennspackling och sånt, han är överjävlig på att sträcka och krympa och forma krångliga bitar. Hittills har han fler timmar på bilen än vad jag har men det lär ändra sig nu när den går mot lack.
Fö två veckor sedan var jag i Italien på ett jobbärende och hade fått tips om ett ställe där dom skulle ha gummidetaljer till bilen. Det visade sig vara 11 mil från det stället jag var på utanför Padova så jag tog en Taxi till http://www.cicognaniguarnizioni.it/en Det visade sig vara ett bra beslut! jag köpte ett koplett set med gummilister till hela bilen för 1200 euro. På fredagkvällen var det skjutningarna i Paris och på lördagmorgonen skulle jag flyga från Venedig via Frankfurt hem, gissa om det blev strul att bära listerna som handbagage genom säkerhetskontrollen!! dom var helt jävla rabiata och skulle scanna och röntga och lukta. Som tur var så kom det en bilentusiast bland personalen och han log med hela ansiktet när han fick se bilder på renoveringen,sen var problemen över!
otroligt fin plåtrenovering, riktigt imponerande.. Jag hoppas och tror att resten av renoveringen kommer hålla samma nivå, och det följs med stort intresse även om det är lite magert med kommentarer.
Tur att det finns motor entusiaster i alla delar av världen 😁
I dag var jag förbi lackeraren och kollade läget, krossen har fått zinkgrund på undersidan och en epoxy på ovansidan. såg mycket bra ut tycker jag, nu blir det grovspackling och slipgrund.
Galet fint/bra jobb, blir bra det där. Håller själv på o renovera en Pantera gts-73 men rost jobbet va gjort på den när ja köpte den, just nu håller jag på med elen....