4352
Sök

Volvo 240 drivning

13 Inlägg
12 november 2015
Trådstartare
Hallå nu är det så att jag köpt hem mig en volvo 240 84 som stått sen 2007, och nu är det så att bilen startar osv men sen när man börjar köra den så går det bra i början. Sen efter en liten stund så är det exakt som att han lägger sig på kopplingen och slirar till och varvar bara och så växlar man så slutar den och så gör den likadant igen.
och det är en m46 od låda i, och OD:n verkar va skrot för när man slänger i den så rasslar det i växellådan kan det ha någon påverkan på dom andra växlarna när han börjar "slira" ? men kopplingen ser bra ut..
Mvh!

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 november 2015
Ser kopplingen bra ut?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Avstängd
1 418 Inlägg
12 november 2015
DiwraZ skrev:
Ser kopplingen bra ut?

gummit kanske inte är så slitet på pedalen;)

Metallica or die
108 Inlägg
12 november 2015
Det kan vara ODn som hoppar i på alla växlar, hade så på min 740, speciellt på backen.

736 Inlägg
12 november 2015
OD:n sitter efter växellådan, så har den något mekaniskt fel yttrar det sig sannolikt på alla växlar. Det sitter en brytare som säger att lådan är i fyran, annars kan man aktivera OD på alla växlar. Vad jag förstått tål den dock inte back.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
13 november 2015
frasse4 skrev:
OD:n sitter efter växellådan, så har den något mekaniskt fel yttrar det sig sannolikt på alla växlar. Det sitter en brytare som säger att lådan är i fyran, annars kan man aktivera OD på alla växlar. Vad jag förstått tål den dock inte back.

Helt riktigt

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Sök