Dragit klart alla bromsledningar på bilen och satt dit broms och kopplingspedalerna. Ska vänta med att sätt dit axeln för kopplingen tills motorn är i. Röret höger bak var alldelles för långt. Men skall ta och korta ner och kona om det till en mer lämplig längd. Såhär står bilen i dagsläget.
Nu var det dags för motorn att lyftas ner. Känns som att det blir smidigast nu då det inte är så mycket ivägen. Motorn hängdes upp ich fylldes med olja för att se så det inte läckte någonstans. Fick hänga där ett dygn och såg inga läckage. Koppling centrerad. Hade en nästintill ny koppling som jag satte dit. Tryckplattan verkade ok så den fick åka dit igen. Växelådan byttes på olja och hängdes dit. Utrampningslagret såg och kändes fräscht ut så det behövde inte bytas. Ska tillägga att jag rengjorde Växelådan ytterligare så all skit försvann på utsidan, efter bilden tagits. Gick väldigt smidigt att lyfta dit den. Ventilkåpan är sådär i förzinkningen, då den skall förzinkas igen i samband med endel andra delar. Börjar mer och mer likna en bil igen.
Innan lackeringen togs all gammal ljudisolering bort. För att motverka ”gammbilslukt” och dessutom att den suger åt sig fukt. Jag kommer fuska lite från original här och istället sätta in en modern och lite bättre ljudisolering för att slippa att det luktar gammalt. Taket helt isolerat, blev en himla skillnad i plåten, låter inte alls lika plåtig som när det inte satt någon isolering. Klart! Gick åt ungefär 70 ark, 7 m^2.