2327
Sök

760 -85 med B230ET Startar men dör kort efter.

Kan inte bli värre än skit....
411 Inlägg
20 december 2015
Trådstartare
Ja då är det så att min B230ET startar jättefint men går lite halvtaskigt i ett par sekunder innan den dör...
Tomgångsventilen fattas men motorn går lite halvtaskigt. Den dör även om man håller lite gas, men den håller bara igång i kanske några få extra sekunder.
Jag har bytt till rätt tändstift hittills, nya tändkablar är på ingång.
Det låter inte som några speciella missljud, den går helt enkelt inte som den ska. Jag har en extra luftmängdsmätare liggandes men tidigare ägare fick den inte att gå även när han bytt den.
Jag skall infoga en video så snart jag kan wink

Edit: Videolänk: https://www.youtube.com/watch?v=eZWMPTY … e=youtu.be
Senast redigerat av Tinx2 (20 december 2015)

Det Går!!!

35 Inlägg
20 december 2015
Inte så insatt i ET, men åtminstone en e-maskin så har ingen tomgångsventil.
De har för tendens å dra tjuvluft överallt, speciellt runt spridarna, testa å spruta startgas på olika ställen och se om den hålls igång smile

411 Inlägg
21 december 2015
Trådstartare
t0bbz3 skrev:
Inte så insatt i ET, men åtminstone en e-maskin så har ingen tomgångsventil.
De har för tendens å dra tjuvluft överallt, speciellt runt spridarna, testa å spruta startgas på olika ställen och se om den hålls igång smile

Det finns en kontakt till tomgångsventil och ett par slangar är pluggade så på den här har det suttit en,
Det finns teorier om brist på bränsle och då kan ju faktiskt tjuvluft vara ett alternativ värt att kolla upp wink
Tack för svar smile

Det Går!!!

411 Inlägg
21 december 2015
Trådstartare
Har nu fått igång den, det var luft i hela soppaledningen och den startar nu så fint så, pumpen tvångsmatade jag för att utesluta den sen fyllde jag ledningen vid bränsletrycksregulatorn och hej vad bra det blev wink

Det Går!!!

Sök