3006
Sök

Trimnings frågor b234

25 Inlägg
21 december 2015
Trådstartare
då det är J'vligt dåligt med snö på vägarna denna vinter så har ja J'vligt fort tröttnat på att åka GL!

gjorde en lite koll bland mina delar o beslutade mig för att snickra ihop en sug trimmad b234

det som finns på hyllan:

- b230 block borrad till 96,6
- kolvar 96,6
- Högflödes oljepump
- 16v topp,
- lättat svänghjul

men ska göra en beställning snart på lite annat skit som kommer gå åt till bygget, extraktor rör samt kamaxlar o diverse smått o gott
men till min fråga nu!

förgasare eller insprut??

som förgasare hade ja tänkt att köpa dubbla fajs förgasare från folkraceshopen, 40? 45? 48?
eller om det blir insprut så blir det att köpa Bosch gröna 968 spridare (kanske då senare ett MS)

så vad tycker ni som kanske har lite erfarenhet? förgasare eller insprut?
för och nackdelar!!

sen kom ja på nu i skrivande stund att mina kolvar inte har uttagen för ventilerna!
någon som kan hjälpa till med mått eller liknade så jag fräsa ur?

när jag ska plana toppen så undrar jag om det finns någon max gräns för planingen? när jag har planat 530toppar (8v) så har jag tagit bort 3mm

tacksam för snabba och seriösa svar då jag hoppas kunna skicka iväg en beställning på det som behövs redan ikväll! smile

MVH
Senast redigerat av monkey__ (21 december 2015)

Bakhjulsdriven
338 Inlägg
21 december 2015
16v toppen går bara att plana ytterst lite. Jag har planat ett par st. hos ENEM och han sa att man max kan ta 0,5mm. En 16v med förgasare vore fördjävla fräckt, ska du köra sprut så gäller något eftermarknads svårt att plocka effekt med LH 2.4.

25 Inlägg
21 december 2015
Trådstartare
Arly165 skrev:
16v toppen går bara att plana ytterst lite. Jag har planat ett par st. hos ENEM och han sa att man max kan ta 0,5mm. En 16v med förgasare vore fördjävla fräckt, ska du köra sprut så gäller något eftermarknads svårt att plocka effekt med LH 2.4.

okej tack för den infon! det är en kompis som ska plana den redan i morgon så måste ringa o säga åt han att endast riktplana den!

vi hade tänkte att ta 2mm iaf

jo jag vet att det vore lite ballt med förgasare,
men om jag väljer att köra med insprutning så kommer det bli chiptrim o 968 spridare till en början, så kommer jag att köpa ett MS o installera senare

Bakhjulsdriven
338 Inlägg
21 december 2015
Någon annan får gärna flika in, men detta är vad jag har hört ang. planingen

Sök